Skip to main content

بدون تعارف

بدون تعارف
Anonymous

بدون تعارف.
دیالکتیک و تقد مادی.
زردشت در چه زمانی میزیسته ؟ منابع غرب و ایرانی تولد او را بین 700 سال پیش از میلاد تا 6 هزار سال پیش از میلاد حدس میزنند . یعنی حتی جوانتر ار دین یهود و یا کهن ترین دین و فلسفه در آسیا.
خویشاوندی دین زردشت با فرهنگ هندی .چه حد از ادیان و فرهنگهای هندی تاثیر گرفته ؟
تعریف شما از هدف زندگی اسلامیست یا اپیکوری و طبق فلسفه قرن 19 امریکا ؟ در اسلام هدف زندگی نزدیکی به خدا و شکر از نعمات اوست.
شما در نوشته و گفته هایتان گاهی یک مسلمان سنتی و گاهی یک سوسیالیست و گاهی زردشتی و گاهی...؟میشوید . اگر این قدر جهانبینی تان انعطاف پذیر و یا متزلزل است ، مطالعه اندیشه غربی ، شما را تهدید نمی کند که اسلام عزیر را از دست بدهید؟
یا اینکه چون یک تشنه که اکنون به چشمه فرهنگ غرب رسیده ، هر بار بعد از نوشیدن جامی، چنان سرمست و شنگول میشود که آموخته های جدیدش را

می خواهد پای کوبان به گوش همه برساند و نمیداند که در راند بعدی ، کشف دیگری نموده ، و میان نماز میت برای همبند پیشین زندان ، و آموزش ماتریالیسم دیالکتیک مارکس، و گاتهای زردشت ، و تفسیر قرآن طالقانی ، مدام در نوسان است. اگر خودت دچار این ناپیداری و تزلزل هستی ، چرا تعجب میکنی که تقی شهرام و بهرام آرام از افکار مجاهدی بسوی کمونیسم میروند؟
شما که در اروپای آزاد و بدون مسئولیت تشکیلاتی و با اراده آزاد شخصی ، این چنین پلورالیستی یا التقاتی ، موضع عوض میکنی، چگونه به انتقاد از دیگران می پردازی و گاهی چنان سحن میگویی که حقیقت کیان خدا و خلق و مارکس و انسان و این دنیا و آن دنیا و شیعه صدر اسلام و زردشت و غیره ، همه را یافته ای!
آیا بهتر نیست قدری محتاط تر، در لب چشمه عقل و خرد 3هزارساله غرب و اشعار خیام و حافظ و مولوی و آیات قرآن و عرفان شیعه، بعد از نوشیدن آب زمرم، قدری تحمل کنی و بعد اعلان کشف حقیقت ، و یافتم یافتم ارشمیدس را فریاد بزنی؟.