Skip to main content

جناب توکلی

جناب توکلی
Anonymous

جناب توکلی

من ادعا می‌نمایم که در تقابل بین من و شخصی به اسم «تبریزی!» عیران‌گلوبال نه فقط کفه‌ی ترازو را به نفع وی سنگین نموده بود بلکه حتی کاملاً عامدانه طرف وی را نگه داشت چرا که خودش را در یک جبهه‌ی مشترک با چنین افرادی می‌بیند.

شما شاید حوصله و یا وقت خواندن کلمه به کلمه‌ی همه‌ی کامنت‌ها را نداشته باشید اما کاربران کامنت‌ها را کلمه به کلمه می‌خوانند و ممکن است بخواهند به نقطه به نقطه‌ی کامنتی که بر علیه‌شان می‌باشد عیناً طبق همان ادبیات طرف بحثشان پاسخ دهند اما شما و یا کسی که کامنت‌ها را منتشر می‌نماید این حق پاسخگویی متقابل را از یک طرف سلب می‌نماید. برای مثال بارها و بارها می‌بینیم که در کامنت‌ها به بدترین شکل ممکن به تورک‌ها توهین می‌شود اما اگر کاربران تورک با همان کلمات مشابه پاسخ دهند کامنت‌شان یا از تیغ شمشیر حذف گذرانده شده و یا با نقطه‌چین سانسور می‌شود.

یک آدم هتاک و دهن‌دریده می‌نویسد «تورک وارونه» اما در مقابل اگر ما تورک‌ها بنویسیم «ف-ا-ر-س وارونه» اگر کامنت‌مان خیلی مورد ملاطفت قرار گرفته و حذف نشود با نقطه‌چین سانسور می‌شود. شخصی به اسم «بهمن موحدی» طبق ادبیات چاله‌میدانی خود بدترین پرخاشگریها را بر علیه فعالان حرکت ملی تورک آزربایجان جنوبی نموده و بارها و بارها آنان را «اشرار» خطاب نموده است اما می‌توانم از شما سؤال نمایم که چرا «اشرار» در کامنت وی منتشر می‌شود اما «اشرار» از کامنت من حذف می‌شود آیا از نظر عیران‎گلوبال تفاوتی بین «اشرارِ بهمن موحدی» و «اشرارِ آلتین» وجود دارد!؟ آیا دلیل خاصی دارد که شما مجوز فحاشی و پرخاشگری را به کاربرانی مانند «بهمن موحدی»، «اسامه مجددی» و ... صادر نموده‌اید اما کامنت‌های ما را که عیناً با همان ادبیات و کلمات متقابل ارسال می‌شوند حذف یا سانسور می‌نمایید!؟

عیران‌گلوبال مستهجن‌ترین نوع کامنت‌ها را از طرف شخصی به اسم «تبریزی!» بر علیه من منتشر نمود اما کامنت من در پاسخ وی حذف شد می‌توانم از شما سؤال نمایم چرا با اینهمه ادعای آزادی بیان و دموکراسی و دبدبه و کبکبه حق دفاع از خود را از من سلب نمودید؟ آیا آزادی بیان عیران‌گلوبال واقعی می‌باشد یا کیلویی که فقط به نور چشمی‌های خودش اعطا می‌شود!؟

جالب است شخصی به اسم «تبریزی» که از بیخ و بن با مطالب و نظرات اتنیک مخالف بوده و دشمن خونی آنان می‌باشد وقیحانه به شما می‌گوید اینها «هرزنامه» هستند اکانت‌های ناسیونالیست‌ها را کلاً ببندید یعنی فعالان حرکت ملی تورک آزربایجان جنوبی را سر به نیست نمایید تا از شرشان راحت شده و راه برای بت درست نمودن از کارگر توسط کمونیثط‌ها و انتشار خزعبل‌نامه‌ها توسط قربانیان این ایدئولوژی فاشیستی باز شود اما شما اگر شناخت عمیقی از چرایی موضعگیری این افراد داشته و نگاه بی‌طرفانه داشتید هرگز نمی‌گفتید بارها به «کاوه جویا» سپرده‌ام که در خصوص هرزنامه‌ها سختگیری بیشتری بنماید. جناب توکلی ممکن است بگویید از نظر شما چه مطالبی «هرزنامه» هستند و معیارتان برای هرزنامه نامیدنشان چیست!؟ اگر معیارتان شخصی است آیا من هم نمی‌توانم مطالب و نظرات شما، تبریزی قلابی و هر کس دیگری که با نظرش مخالف باشم را «هرزنامه» بنامم!؟

اشکال بزرگ دیگری که عیران‌گلوبال دارد برخلاف افراد با هویت حقیقی، اصلاً خود را مقید به حفاظت از شخصیت کاربران با هویت مستعار نمی‌داند.

وقتی مثلاً در فیس‌بوک کاربران بدون هیچگونه سانسوری مستقیماً نظراتشان را در یک چشم به هم زدن منتشر می‌نمایند و حتی به کامنت رئیس‌جمهور آمریکا هم بدون هیچ واسطه‌ای پاسخ می‌دهند برای چه باید عیران‌گلوبال کامنت‌ها را پس از تأیید منتشر نموده و کاربران، بویژه کاربران تورک را مجبور به «خودسانسوری» نماید!؟

به نظر من عیران‌گلوبال بهیچوجه یک رسانه‌ی آزاد نیست بلکه سایت جایگاه ویژه‌ای به همفکران خودش قائل بوده و همیشه هوای آنان را دارد اما در مقابل کاربران را مثل شهروندان درجه‌بندی نموده است و اگر در عرصه‌ی اجتماع تورک‌ها به عنوان شهروندان درجه‌ی سوم محسوب می‌شوند در عیران‌گلوبال هم کاربران تورک به عنوان «درجه‌ی چندم» محسوب شده و با اعمال تبعیض نسبت به آنان حق برابری با دیگران از آنان سلب شده است. اگر منصف باشید حتماً خواهید دید تعداد کامنت‌های کاربران تورک، علی‌الخصوص فعالان ملی که حذف و یا سانسور می‌شوند بسیار بیشتر از سایرین می‌باشد.

اما به رغم تمامی انتقاداتی که من به عیران‌گلوبال دارم وضعیت آزادی بیان در عیران‌گلوبال مقداری بهتر از رسانه‌های ف-ا-ر-س-ی دیگر می‌باشد. یعنی نه اینکه عیران‌گلوبال خیلی خوب باشد بلکه وضعیت افتضاح اعمال خفقان و سانسور در رسانه‌های ف-ا-ر-س-ی زبان دیگر سبب شده است که عیران‌گلوبال در مقابل آنان گاو پیشانی سفید باشد!