Skip to main content

ترکیه در الباب کم آورد

ترکیه در الباب کم آورد
جمال

ترکیه در الباب کم آورد

دو هفته است که ارتش اشغالگر ترکیه و تروریست های همراهش حمله همه جانبه به شهر الباب در شرق حلب را شروع کرده اند. در این حمله بیش از یکصد دستگاه تانک و خودروی زرهی، یک تیپ توپخانه، یک گردان بالگرد به صورت دائم، یک اسکادران بمب افکن و نزدیک به چهار تیپ پیاده حضور دارند.

اشغالگران تاکنون بیش از ۷۵ کشته و نزدیک به ۲۵۰ زخمی داده و ده ها تانک و زرهی و تاکنیکال آنها منهدم شده است. اما تلفات تروریست های همراه بسیار بیشتر است، چرا که آنها راس حمله را تشکیل می دهند. با این حال اوج هنر ترک ها در حمله به الباب، هلی برن نیرو روی بلندی العقیل و بیمارستان ملی شهر بود که داعش آنها را مثل آب خوردن پس گرفت، ترک ها در این هلی برن عملا نقره داغ شدند

پس از شکست در این عملیات هلی برن بود که ارتش ترکیه به مقامات سیاسی این کشور اعلام کرد که ارتش ترکیه به تنهایی نمی تواند شهر را پس بگیرد. این اعتراف که روز یکشنبه به اطلاع سران حزب عدالت و توسعه رسید، خشم اردوغان را در پی داشت و او خواستار ورود بیشتر نیرو برای اشغال الباب شد که با مخالفت فرماندهان ارتش مواجه شد.

پس از این اعتراف به شکست بود که ابراهیم کالین سخنگوی رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه در کنفرانس خبری از ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا خواست تا از نیروهای زمینی مورد حمایت ترکیه که برای تصرف شهر الباب در شمال سوریه، می جنگند، حمایت هوایی داشته باشند. به گفته وی، ائتلاف بین المللی باید به وظایف خود در قبال حمایت هوایی از جنگی که در شهر الباب ادامه دارد، عمل کند. دریافت نکردن حمایت لازم از سوی ائتلاف بین المللی، غیر قابل قبول خواهد بود.

این درخواست، اعتراف به شکست کامل ارتش ترکیه در مقابل داعش است. اردوغان فکر می کرد که می تواند به سادگی شهر الباب را مانند جرابلس و دابق اشغال کند. مقاومت داعش، به اردوغان نشان داد آنچه کردها در مقابله با این گروهک تروریستی انجام داده اند، بسیار بزرگ بوده و ارتش ترکیه، یک ارتش پفکی بیشتر نیست، چرا که در تصرف یک شهر به مقیاس الباب با وجود آوردن تجهیزات بسیار درمانده شده است.