Skip to main content

جناب توکلی

جناب توکلی
Anonymous

جناب توکلی

طریقه‌ی نوشتن جزو آزادی بیان و صد البته نوعی دموکراتیک از نافرمانی مدنی و بیان متمدنانه‌ی اعتراض است. گرچه دیگران ممکن است طریقه‌ی نوشتن مثلاً «عیران» به جای «ایران» را توهین به زبان استعماری ف-ا-ر-س-ی قلمداد نمایند اما در مقابلشان میلیونها نفر وجود دارند که این زبان بیگانه به آنان تحمیل شده است و حق اعتراض از طریقه‌ی نوشتن دلخواهشان و روش‌های دیگر اعتراض دموکراتیک را دارند. وقتی زبان بیگانه‌ی ف-ا-ر-س-ی به من «تورک» تحمیل شده است کسی نمی‌تواند بگوید چرا زبان بیگانه‌ای که به تو تحمیل شده است را فلان جور می‌نویسی چون طریقه‌ی نوشتنت توهین به زبان مادری ما که مثل جانمان دوستش داریم می‌باشد.

جناب توکلی؛ اگر قرار باشد ما تورک‌ها در مقابل زبان بیگانه‌ای که به ما تحمیل شده است به نشانه‌ی احترام کلاهمان را از سر برداریم پس به زبان دربند ما چگونه باید احترام گذاشته شود!؟

اولین اصل دموکراسی قائل بودن حق به خود هم‌اندازه با دیگران می‌باشد اما آیا در مملکت ویران شده‌ی عیران، با این نسل‌کشی خاموش زبانی-هویتی که در 100 سال اخیر میلیونها نفر فارسیزه شده و زبان مادریشان به ف-ا-ر-س-ی تغییر یافته است حتی یک نفر از بین ف-ا-ر-س زبانها پیدا شده است که به همان اندازه که به زبان مادری خود عشق می‌ورزد با شهامت بلند شده و فریاد بزند این نسل‌کشی دهشتناک زبانی-هویتی را متوقف نمایید!؟ حتی می‌بینیم که در سایت عیران‌گلوبال هم که شما ادعای آزادی بیان و دموکراسی دارید مدنی‌ترین فرم اعتراض ما به تحمیل زبان بیگانه‌ی ف-ار-سی-ی به میلیونها تورک تحمل نشده و شما به مسئول کامنت‌ها می‌گویید اگر کسی «ایران» را «عیران» بنویسد کامنتش را معدوم کن!.

جناب توکلی؛ آیا طریقه‌ی نوشتن ف-ا-ر-س-ی وحی منزل است و ما تورک‌ها به رغم تحمل این زبان بیگانه حتی باید وادار به سره‌نویسی آن طبق دلخواه فاشیست‌های ف-ا-ر-س نیز شویم!؟ کجای این تحمیل نه فقط در آموزش و صحبت نمودن، بلکه حتی در طریقه‌ی نوشتن انسانی می‌باشد!!!؟

فاشیست‌های ف-ار-س که آزادی بیان و دموکراسی‌ را «خودیزه» نموده و صرفاً آن را طبق دلخواهشان و مطابق منافعشان به دیگران تجویز می‌نمایند هیچ بویی از آزادی بیان و دموکراسی نبرده‌اند. علی‌الخصوص در مسئله‌ی اتنیک به دلیل تابو دیدن آن اصلاً نمی‌خواهند باز شدن فضا سبب گشوده شدن صندوقچه‌ی اسرار جنایتهایی شود که در 100 سال اخیر از طرف فاشیسم ف-ا-ر-س بر علیه غیر ف-ا-ر-س ها روا داشته شده است و به همین دلیل آب‌باریکه‌ی «آزادی بیان» که در این سایت جریان دارد را می‌خواهند مسدود نمایند چرا که به رغم قربانی شدن میلیونها انسان غیر ف-ا-ر-س به نسل‌کشی خاموش زبانی-هویتی، می‌خواهند عیران فاشیستی که بر مبنای «پان‌فارسیسم» بنا شده است تا ابد دست‌نخورده باقی بماند اما باید این را در مغز فاشیست خود فرو کنند دور گردون گر دو روزی بر مراد ما نرفت دایماً یکسان نباشد حال دوران!

کسانی که به طریقه‌ی نوشته شدن زبان بیگانه و تحمیلی ف-ا-ر-س-ی از طرف تورک‌های آزربایجان جنوبی و سایر تورک‌های عیران معترض می‌باشند اولیه‌ای‌ترین تعریف «آزادی بیان» را مروری نموده و ببینند تفکر دگماتیک فاشیستی چقدر چشمانشان را کور نموده است که از میلیونها انسانی که زبان بیگانه‌ی ف-ا-ر-س-ی به آنان تحمیل شده است انتظار سره‌نویسی این زبان استعماری را دارند.