Skip to main content

کاربری به اسم "ابراهیم کاشانی

کاربری به اسم "ابراهیم کاشانی
Anonymous

کاربری به اسم "ابراهیم کاشانی" نوشته است:

"در نهایت پیشنهادی دارم برای کامنتهای "عیران" نویسان. و می دانم که آنها را خوش نخواهد آمد.
در طول دهه های طولانی، تبعیضات فراوانی در حق هموطنان غیرفارسی زبان ما صورت گرفته است. اعتراض به این تبعیضات نه تنها حق همه آنها بلکه وظیفه همه ایرانیان است. "

آنچه در 100 سال اخیر از طرف فاشیسم ف-ا-ر-س بر ما تورک‌های آزربایجان جنوبی و سایر تورک‌های عیران رفته است نه «تبعیض» بلکه جنایت محض بوده است که میلیونها انسان تورک تحت آپارتاید فرهنگی فاشیسم ف-ا-ر-س قربانی نسل‌کشی خاموش و گاهاً آشکار زبانی-هویتی شده‌اند اما گویا این به اصطلاح عیرانیان فقط با عدم تبعیت ما از درست‌نویسی زبان بیگانه‌ی ف-ا-ر-س-ی که به میلیونها انسان تورک تحمیل شده است تازه به اندازه‌ی یک اپسیلون ملتفت شده‌اند که آنان هم در حصوص اعتراض به این نسل‌کشی هولناک وظیفه‌ای انسانی داشته‌اند!

البته تحت فریبکاری فاشیسم ف-ا-ر-س در 100 اخیر به خوبی آموخته‌ایم که بیان "اعتراض به این تبعیضات نه تنها حق همه آنها بلکه وظیفه همه ایرانیان است." یک مزورانگی بیش نبوده و پس از تحمل هولناک‌ترین نوع نسل‌کشی زبانی-هویتی دیگر این مزورانگی‌ها به گوش ما تورک‌های آزربایجان جنوبی و سایر تورک‌های عیران خوش نمی‌آید.

نوشته است:
" ولی باید در نظر گرفت که در این سایت که امکانی منحصر به فرد در میان رسانه های فارسی زبان برای گفتگو در مورد مسائل ملی – قومی است، کامنتها به زبان فارسی نوشته می شوند. اعتراض به تبعیضاتی که در جامعه می شود، دلیلی برای تخریب این امکان نیست. اگر ما به "تحمیل" زبان فارسی توسط حاکمان اعتراض داریم، با خود زبان که دشمنی نداریم. چرا باید زبان را خراب کنیم؟ چرا باید سایتی را که امکان ما برای این اعتراض است، از شکل و قیافه بیندازیم و کاری کنیم که کسی رغبت آمدن به اینجا و شنیدن و خواندن حرفهای ما را نداشته باشد؟ چرا باید به چنین کاری که عملا تنفر و دشمنی را دامن می زند، میدان دهیم؟ آیا تخریب زبان فارسی، فارسی زبانان را با درد ما آشنا می کند یا اینکه آنها را در جبهه مخالفین ما قرار می دهد؟ پان نقل قول"

گویا ایشان که می‌خواهد ادای یک فرد دموکرات را درآورد هنوز شیرفهم نشده است که این فقط حاکمان نیستند که زبان بیگانه‌ی ف-ا-ر-س-ی را به ما تورک‌های آزربایجان جنوبی و سایر تورک‌های عیران تحمیل نموده‌اند بلکه جامعه‌ی فاشیست ف-ا-ر-س هم همراستا با حاکمان در این نسل‌کشی هولناک زبانی-هویتی سهیم و شریک بوده است. ما چگونه می‌توانیم زبان بیگانه‌ای که به میلیونها انسان غیر ف-ا-ر-س تحمیل شده و در اصل سرمنشأ استعمار ملت‌های غیر ف-ا-ر-س در ممالک محروسه‌ی عیران بوده است را نه «دشمن» بلکه «دوست» بپنداریم!!!؟

نوشته است:
"آیا تخریب زبان فارسی، فارسی زبانان را با درد ما آشنا می کند یا اینکه آنها را در جبهه مخالفین ما قرار می دهد؟ پان نقل قول"

درست ننوشتن زبان استعماری ف-ا-ر-س-ی دل شما ف-ا-ر-س-ی زبانها که عاشقانه دوستش می‌دارید را به درد می‌آوَرَد؟ حتی اگر به اصول ابتدایی حقوق بشر نیز آگاهی داشته باشید لابد باید بدانید اگر درست ننوشتن زبان بیگانه و تحمیلی ف-ا-ر-س-ی زبان مقدس شما را تخریب نموده و آن را از شکل می‌اندازد پس تکلیف زبان مادری ستم‌کشیده‌ی ما که در مملکت ویران شده‌ی عیران، تحت حاکمیت انسان‌ستیزانه‌ی فاشیسم ف-ا-ر-س در معرض نابودی می‌باشد چیست!؟ زبان مادری شما قند عسل است و زبان مادری ما به دلیل قربانی شدن به دجالیت فاشیسم ف-ا-ر-س باید محو و نابود شود؟ ایشان بهتر است بداند که ما تورک‌های آزربایجان جنوبی از آشنا شدن فاشیست‌های ف-ا-ر-س با دردمان در مملکت ویران شده‌ی عیران کاملاً ناامید شده و به قول معروف با تمام وجودمان انتظار خیر داشتن از فاشیست‌های ف-ا-ر-س را عبث می‌دانیم شر مرسانند!

و در آخر علیرغم گرفتن ژست مزورانه‌ی دموکراتیک مثل همه‌ی فاشیست‌های دیگر با علنی نمودن خوی فاشیستی خود نوشته است:
"به همین دلیل پیشنهاد می کنم که جلو "غلط نویسان" گرفته شود. این کار نه برخلاف آزادی بیان است و نه همکاری با تبعیض گران و نه مخالفت با اعتراض کنندگان علیه تبعیض. اتفاقا اگر جلو این کار گرفته شود، خوانندگان سایت بیشتر می شوند و تعداد کسانی که با درد تبعیض هموطنان عیرفارسی زبان آشنا می شوند، بیشتر می شود. اینجا به زبان فارسی نوشته می شود و "عیران" فارسی نیست!"

یعنی هدف از اینهمه صغری و کبری چیدن صرفاً ابراز عشقش به زبان استعماری ف-ا-ر-س-ی و مسدود نمودن آزادی بیان در خصوص مسئله‌ی اتنیک می‌باشد و چه خوب که مثل هم‌پالگی‌های فاشیست دیگرش یادش نرفته که به ما تورک‌های آزربایجان جنوبی گوشزد نماید اینجا «عیران است و زبان تحمیلی آن ف-ا-ر-س-ی است!»