Skip to main content

آقای ائلیار گرامی، فکر می کنم

آقای ائلیار گرامی، فکر می کنم
Anonymous

آقای ائلیار گرامی، فکر می کنم که قبل از اظهار نظر بهتر بود تمام بحث را می خواندید. به هر حال من توضیح کوتاهی می دهم ولی قبل از توضیح بحث بگویم که من اولین بار بود که کامنت می نوشتم و به احتمال زیاد هم آخرین بار خواهد بود. مخصوصا در این سایت.
و همچنین اینکه حرف شما درست است که اگر جمله ای را میان گیومه بگذاریم می شود نقل قول مستقیم، ولی متاسفانه من در جای نوشتن کامنت، امکانی پیدا نکردم تا مشخص کنم حرف من نقل قول غیرمستقیم و برداشت خودم است. البته اگر کل کامنت را با کمی دقت بخوانید و یا همه بحث را دنبال کنید، مشخص است که آن جمله برداشت من است.

موضوع از این قرار است که من نوشتم: "در نهایت پیشنهادی دارم برای کامنتهای "عیران" نویسان. و می دانم که آنها را خوش نخواهد آمد.
در طول دهه های طولانی، تبعیضات فراوانی در حق هموطنان غیرفارسی زبان ما صورت گرفته است. اعتراض به این تبعیضات نه تنها حق همه آنها بلکه وظیفه همه ایرانیان است".
و در ادامه نوشتم: "اگر ما به "تحمیل" زبان فارسی توسط حاکمان اعتراض داریم، با خود زبان که دشمنی نداریم. چرا باید زبان را خراب کنیم؟".
و در پایان پیشنهاد کردم که: "جلو "غلط نویسان" گرفته شود".
من اصراری هم نکردم که پیشنهاد من اجرا شود. این نظر من بود و فکر نمی کنم که به جرم نظر دادن باید مورد توهین قرار بگیرم.
آقای آلتین در جواب، نظر مرا در مخالفت با تبعیض، "مزورانگی" نامیده و اظهار لطف کرده است که: "و در آخر علیرغم گرفتن ژست مزورانه‌ی دموکراتیک مثل همه‌ی فاشیست‌های دیگر با علنی نمودن خوی فاشیستی خود..." و "مثل هم‌پالگی‌های فاشیست دیگرش...".
من هم در جواب ایشان نوشتم: "آذربایجان نیازی به دشمن ندارد وقتی شما و کسانی مانند شما مبارز آن باشید".
(تا اینجا همه جملات میان گیومه نقل قول مستقیم هستند و نه برداشت من)
سپس نتیجه گیری کرده ام: "حرف شما کاملا آشکار است: "همه ایرانیان دشمن ما هستند و می خواهیم سر به تنشان نباشد. اگر هم کسی با ما همدردی بکند، دروغ می گوید و مزور است. مرگ بر همه فارسها که همگی فاشیست هستند."
آشکارتر از این نمی توان صحبت کرد.".
اشتباه من این بود که نتیجه گیری خودم را داخل گیومه گذاشتم و باعث اشتباه شما شدم. از شما معذرت می خواهم.
و به شما پیشنهاد می کنم، اگر وقت و حوصله داشتید، یک بار تمامی اولین کامنت من و سپس بحث مرا با آقای آلتین بخوانید.
با اجازه شما و آقای آلتین، من خودم را از این بحث کنار می کشم و از اینکه وقت شماها را گرفته ام، معذرت می خواهم.
زنده باشید.