Skip to main content

آخوندهای حاکم بر ایران

آخوندهای حاکم بر ایران
بهمن موحدی(بامدادان)

آخوندهای حاکم بر ایران پیوندهای سنتی دیرین و نیز پیوندهای نوبنیادی با سرمایه و سرمایه داران دولتی و خصوصی دارند، بخش های مهمی از سرمایه داران از آن حمایت می کنند، بنیادهای اعتقادی و ایدئولوژیکی آخوندهای حاکم، مبتنی بر حمایت از مالکیت خصوصی وسائل تولید و استثمار است. حکومت آخوندها در ایران، جزء بدترین و فاسدترین دیکتاتوری های سرمایه داری است. رژیم جمهوری اسلامی، یک رژیم سرمایه داری عقب افتاده است که از زمین تا آسمان با سیستم سرمایه داری غربی تفاوت دارد.
با وجود این رژیم سرمایه داری عقب افتاده طبیعی است که امثال محمدرضا زنوزی ها در ایران خدایی کنند! واین در حالی است که اکثریت مردم محروم و مظلوم ایران در فقر مطلق بسر می برند و ما شاهد پدیدۀ گورخوابی ! در ایران هستیم. ثروتهای مردم ایران یا توسط سرمایه دارهای وابسته به رژیم مثل محمدرضا زنوزی ها غارت می شود و یا در تنور جنگهای منطقه ای، -

در راستای پیشبرد اهداف پان اسلامیستی و فرقه گرایی شیعی ریخته می شود.
توده های وسیعی از جامعۀ ایران به این نتیجه رسیده اند که راه کسب آزادی و برابری و رفاه اجتماعی، تنها از طریق سرنگونی قهر آمیز این رژیم با تمامی باندها و جناح بندی های درونی آن، امکان پذیر است؛ و استحاله و اصلاح پذیر بودن این رژیم امری است غیر قابل تحقق.