Skip to main content

جناب همنشین بهار . دامت

جناب همنشین بهار . دامت
Anonymous

جناب همنشین بهار . دامت افاضاتو
بقول کمونیستها ، خودت را مشغول مسائل جزئی نکن و گرفتار خرده کاری نشو ! بلکه به معرفی سیستماتیک تاریخ تمدن و فرهنگ 7-3 هزار ساله ایرانزمین بپرداز و آنرا در اینجا نشان بده . همانطور که قبلا با حدود 40 برنامه سعی نمودی تاریخ غرب و مسیحیت یا تاریخ جهان را اینجا با عکس و تصویر و موسیفی و رقص و آواز و نقاشی و سنگنوشته و غیره اینجا معرفی کنی. البته از هر باغی گلی چیدن غیرسیستماتیک میشود و سعی کن هر چند خلاصه وتاریخی به لازمها و جالبها اشاره گردد .
موضوع دیگر روایت و خاطرات عامیانه و متل ها را با تحقیقات علمی دانشگاهی قاتی نکن گرچه گویا شما علاقه خاصی به فرهنگ عامیانه دارید و آن در جای خود و یا برای قشز خاصی میتواند جالب باشد .
آغاز کار میتواند زمان پیش از زردشت یعنی حدود هزار سال پیش از میلاد باشد . برای مقایسه میتوان در غرب به بیوگرافی هومر و سقراط یا موسی

در هفت صد سال پیش از میلاد توجه نمود و موازی هایی در دو فرهنگ فوق یافت . احتنالا فرهنگ باستانی ایران کهن غیر از یونان با فرهنگ هند باستان هم خویشاوندیهای زبادی دارد همانطور که دین زردشت بی رابطه با ادیان و فرهنگ هند نبوده. امید است این کوشش امثال شما حقیقتی شایان در مقابل فرهنگ پان عربی و پان تورانی مغولی باشد و بشریت بداند فرهنگ ایرانی یکی از 5 فرهنگ و تمدن عهد کهن بوده و خلاقیت های عظیمی برای بشریت داشته همانطور که مورخین یونانی به نکات مثبتی از آن بارها اشاره نموده اند.