Skip to main content

( ادامۀ نظر)

( ادامۀ نظر)
بهمن موحدی(بامدادان)

( ادامۀ نظر)
8- رفتار ددمنشانه با اقلیتهای خاص: یهودیان، همجنسگراها و کولیها در آلمان و جامعه بهایی در ایران از اقلیتهایی بودند که به اندازه اقلیتهای دیگر خوش شانس نیودند. کلاً رفتار با بهاییان در قبل از انقلاب، با استاندارهای حقوق بشری فاصله بسیار داشت ولی بعد از انقلاب تمام حقوق شهروندی از آنان سلب شد. رفتار با یهودیان در آلمان نیز نیاز به توضیح ندارد.
9- جاسوسی مردم بر علیه مردم: هر دو حکومت برای تسلط بیشتر بر ارکان زندگی مردم، مردم را تشویق می کردند که جاسوسی همدیگر را بکنند. خمینی در پاییز61 از دانش اموزان می خواهد که معلمان خود را زیر نظر بگیرند و انحرافات آنها را به مسئولان امنیتی گزارش کنند و از معلمان نیز می خواهد که رفتار مشکوک دانش اموزان یا اولیای آنها را به همین مسئولان گزارش کنند. -

در آلمان این کار صورت سیستماتیک داشت به طوری که راینهارد هایدریش رییس گشتاپو بیش از صد هزار خبرچین نیمه وقت را اجیر و تربیت کرده بود که وظیفه شان نوشتن نام هر کسی بود در باره دولت یا پیشوا نظر انتقادی ابراز می کرد.

البته خصوصیات دیگری هست که در آن تفاوتهایی بین دو دیکتاتور دیده می شود. هیتلر اگر چه به آموزش دانش علاقه ای نداشت ولی سطح دانش خود وی کم و بیش به روز بود ولی خمینی هنوز در صدر اسلام سیر می کرد.

در نهایت از لحاظ سخنوری هیتلر قدرت فوق العاده ای داشت و اصولا نگاه تئاتریک به این موضوع داشت به طوری که قبل از سخنرانی بررسی زیادی در خصوص فضا، نور و وضعیت صوتی محل سخنرانی می کرد. در انتخاب جملاتی که مخاطبان را جذب کند وسواس داشت ولی خمینی در سخنرانی هایش حتی ترتیب کلمات را در فعل درست به کار نمی برد. و سخنوری اش با هیتلر به هیچ وجه قابل مقایسه نبود.
سرنگون باد رژیم ضدبشری جمهوری اسلامی
تنها ره رهایی خلق ایران از جهنم آخوندی، مبارزۀ مسلحانه ی توده ای و جنگ مسلحانه و انقلاب قهرآمیز می باشد و لاغیر.
به امید سرنگونی هرچه سریعتر رژیم فاشیستی جمهوری اسلامی بدست خلق قهرمان ایران و برپایی یک جمهوری بر اساس اصول حقۀ سوسیالیسم و لائیسیته و دمکراسی.