Skip to main content

جناب یوسف آذربایجان سلام؛

جناب یوسف آذربایجان سلام؛
بهنام چنگائی

جناب یوسف آذربایجان سلام؛
نوشته اید: شعار های شما درست و دلنشین است
و سپس پیشنهاد داده اید: طومار جهت تدریس بزبان مادری باز کنید

1 ـ دوست گرامی! من در این مقاله شعارنداده ام، بلکه تنها دیدگاه هایم را پیرامون سه محور حساس شفاف مطرح کرده ام. و این حق مسلم هرکسی و از جمله شماست که آنرا نقدکرده و در برابرش اگر خواست، مواضع خود را پیرامون آن سه مقوله ی بالا بازتاب دهد. و ایکاش شما و یا هرکسی، برای روشن تر شدن مضمون سوژه های مورد گفتمان، به تبادل همفکری های چندسویه یاری برسانید.

2 ـ پیشنهاد طرح فراخوان شما برای یاری رساندن به روند تدریس زبان مادری ملت ها، البته در نفس خود ایده ی درست و خوبی ست؛ من هم با آن همگامم. ولی با توجه به پذیرش این حق مسلم در همین قانون اساسی رژیم شیعی، بی گمان همه ی ما می دانیم که نظام تکقطبی آخوندها، نمی خواهد بسادگی به آن تن دردهد.

و بنا بر این می شود نتیجه گرفت: که فراخوان مورد نظر " فورمالیته شده " و پاسخ لازم خودرا که شما می خواهید، آنرا در این شرایط موجود نخواهدیافت.

اما چالش لازم برای کسب امکان تدریس و تحصیل به زبان ملت ها، همیشه توسط نیروهای نوعدوست مترقی، دمکرات، چپ و کمونیست تأیید شده و پشتوانه ی سترگی از سوی آنها دارد. زیرا: این حق ابتدائی، ضرورت مسلم حقوق برابری سازی همه ی ملت های ماست که در کوتاه ترین زمان فروریزی بساط ستمگری شیعی، ما بتوانیم و خواهیم توانست فرصت و اقدام آنرا در سراسر ایران میسرکرده و اهرم آموزش زبان ملت های را بیاری فرهیختگان زبان شناس خود آنها تدوین، و مهیاتر کرده و این خواسته را بازیافت واقعی ملت ها کنیم؛ تردیدنکنید.
باسپاس