Skip to main content

هموطنان شریف ترک آذربایجانی

هموطنان شریف ترک آذربایجانی
بهمن موحدی(بامدادان)

هموطنان شریف ترک آذربایجانی ما ایرانی هستند و در ایرانی بودن خود هیچ شکی هم ندارند. به طور قطع بعد از سرنگونی رژیم ضدبشری جمهوری اسلامی، به آذربایجانی ها حق خودگردانی و حق تحصیل به زبان مادری داده خواهد شد.
یکی از زیبایی های ایران این است که اقوام مختلف با زبان ها و لهجه ها و گویش های گوناگون ، پوشش های مختلف و فرهنگ های خاص خود در این سرزمین زندگی می کنند. این پدیده ، یکی از سرچشمه های زیبایی ایران است. ما باید اینرا بدانیم که سعادت هنگامی نصیب تک تک ما خواهد شد که هر شهروند ایران ، خود را متعلق به خانوادۀ بزرگ ایران دانسته و اتفاق و اتحاد بین ما ایرانیان حاصل شود. ما همگی باید به مانند یک ملت واحد عمل کنیم. در گذشته ، احساس همبستگی ملی در سرزمین ما ، سه بار رخ داد : بار نخست در دوران انقلاب مشروطه ، بار دیگر به هنگام بیرون راندن امپریالیسم بریتانیا در جریان ملی شدن صنعت نفت -

و بار سوم در انقلاب ضدسلطنتی سال 57 قبل از اینکه خمینی خون آشام و حیله گر انقلاب ضدسلطنتی را به سرقت ببرد.
تجربۀ تاریخی به ما نشان می دهد که بعد از آنکه دیکتاتورها بر مسند قدرت تکیه می زنند، اصل حقوق شهروندی را زیرپا می گذراند، اصل حقوق شهروندی؛ همانا مشارکت مردم در امور کشور ، و حق ابراز عقیده در تعیین سرنوشت خویش است. با زیر پا گذاشتن اصل حقوق شهروندی، مردم به تدریج حس برابری و تعلق به جامعه ، و یکپارچه بودن را از دست می دهند ودر نتیجه هر قومی بیشتر و بیشتر در صدد بر آوردن نیازهای خویش گشته ، و فارغ از درد و رنج هموطنان دیگر خود عمل می کنند. این کار ، یعنی "اتمیزه" شدن مردم و متفرق شدن آنها ، و عدم احساس همدلی با دیگر هموطنانشان، این هدف نهایی دیکتاتورهاست. تا زمانی که ما بخواهیم خود را از بقیۀ جامعه جدا کنیم ، سعادتی نصیب ما نخواهد شد. اگر سعادتی هست ، در باهم بودن ، و دنبال کردن اهداف بزرگ به دست خواهد آمد. برای رهایی از چنگال این آخوندهای پلید و جنایتکار ، ما چاره ای بجز اتحاد ملی و دوست داشتن یکدیگر نداریم.
ما ایرانیان یک ملتیم و یک خلقیم و آرمانمان سرنگونی رژیم ضدبشری و ضد ایرانی جمهوری اسلامی است.