Skip to main content

جمله هایی از کامنت های منتشر

جمله هایی از کامنت های منتشر
کاوه جویا

جمله هایی از کامنت های منتشر شده در بالا توسط آقای کیانوش توکلی: "شما و امثال شما غلط میکنید راجع به آزربایجان چیزی بگید"، " به چیزی که در حوضه سوادش نیست چرا نظر میدهد؟" ، "ایشان آنقدر ساده لوح است نمی داند گفته هایش ارزش علمی ندارد". آیا این ادبیات شایسته ی یک گفتگوی علمی و منطقی است؟ آیا خطاب کردن اشخاص با گفتارهایی چون"غلط می کنید..." و نسبت "ساده لوح" دادن به یک نویسنده گفتگوی سالمی است؟ یکی از دشواری های بزرگ در رسیدگی به کامنت ها همین شیوه ی کار کیانوش توکلی است. آقای توکلی همین شیوه را در نشر مطالب، که از اختیار من خارج است، نیز دنبال می کند و به توهین و تهمت بی مدرک به اشخاص اجازه ی انتشار می دهد. دو نمونه ی اخیر مطالب حاوی توهین و تهمت بی مدرک به اشخاص معین، که در ایران گلوبال منتشر شده و کیانوش توکلی اعتنایی به اعتراض من نکرده است: 1ـ http://www.iranglobal.info/node/58223

2 ـ http://iranglobal.info/node/58243
این روش کیانوش توکلی در نشر توهین و تهمت بی مدرک به اشخاص، مورد اعتراض من است و بارها در این باره با ایشان گفتگو کرده ام، که شوربختانه نتیجه ی عملی نداشته است. جالب اینجاست که آقای توکلی به من توصیه می کند که در بازرسی کامنت ها سختگیری کنم! اما خود، کامنت ها و مطالب ناشایست را نشر می دهد. من با سختگیری در بیان اندیشه ی نهفته در کامنت یا هر مطلب دیگرمخالفم. سختگیری، تنها برای جلوگیری از توهین و تهمت شخصی یا گروهی است که حقانیت می یابد.
در انتشار مطالب و کامنت ها باید آزادی کامل بیان هر گونه اندیشه و گرایش سیاسی و عقیدتی رعایت شود. استثنای این آزادی، تنها توهین و تهمت بی مدرک به اشخاص و گروه های اجتماعی معین است که باید با جدیت اعمال گردد.
گفتنی است که شمار کامنت گذاران هرز نویس دائمی بسیار اندک است( احتمالاً بیش از 2 تن نیستند) که البته با آیدی های گوناگون کامنت های توهین آمیزمی فرستند. بارها از آقای توکلی خواسته ام این شمار اندک را از راه بستن آیدی آنها برای مدتی از کامنت گذاشتن محروم کند تا کم کم این شیوه ی بد دهنی و دیگر تخلفات، چون گذاشتن کامنت به نام دیگران، متروک شود. بازهم پاسخی نگرفته ام. به دید من اگر مدیر تارنما بخواهد، سطح کیفیت و اخلاق رسانه ای ایران گلوبال را می توان از تراز کنونی بسیار بالاتر برد.