Skip to main content

به جناب کیانوش توکلی گرامی

به جناب کیانوش توکلی گرامی
بهمن موحدی(بامدادان)

به جناب کیانوش توکلی گرامی
چرا نباید کشور مستقل کردستان تشکیل شود؟! به چه مناسبتی ؟! در منطقۀ خاورمیانه باید دو کشور مستقل کردستان و فلسطین تشکیل بشود؛ خلق فلسطین و خلق کرد باید به حق قانونی و مشروع و انسانی خود در داشتن کشور و دولت مستقل برسند. هم اکنون اقلیم کردستان عراق، استعداد و پتانسیل و زمینۀ مناسبی برای جدا شدن از عراق دارد. مناطق کردنشین ترکیه و سوریه نیز باید جدا بشوند و با کردهای عراق کشور مستقل کردستان را تشکیل بدهند. اما در ایران به دلیل وجود قومیتهای گوناگون و مشکلات اتنیکی و وجود اشرار پان ترک و اشرار پان عرب، امکان استقلال کردستان ایران فراهم نیست و هیچ وقت هم فراهم نخواهد شد. کشورهای ترکیه و عراق و سوریه به هیچ وجه تنوع قومیتی ایران را ندارند و تقریباً تک قومیتی هستند( البته ترکیه با نسل کشی میلیونی ارامنه تقریباً تک قومیتی شد) و باید به استقلال مناطق کرد نشین خود رضایت-

دهند. این را هم نباید فراموش کرد که احزاب اصلی و مهم کردستان ایران مانند حزب دمکرات کردستان ایران و پژاک و کومله خواهان خودمختاری هستند و نه جدایی از ایران. شهید بزرگ کردستان ایران دکتر عبدالرحمان قاسملو همیشه می گفت ما ایرانی هستیم و در ایرانی بودن خود هیچ شکی هم نداریم. در ضمن کردها از اقوام ایرانی هستند و از نظر نژادی هیچ پیوندی با ترکها و عربها ندارند( اشتباه نشود! بنده به هیچ وجه تفکرات پان ایرانیستها را ندارم و مانند آنها خواهان الحاق مناطق کرد نشین ترکیه و سوریه و عراق به ایران نیستم)
جناب توکلی گرامی ! ایران به هیچ وجه تجزیه و سوریه ای نخواهد شد؛ شرایط سوریه به کلی با ایران تفاوت دارد. در صورت قیام سراسری خلق ایران و حتی شروع مبارزات مسلحانه ی توده ای و جنگ مسلحانه با رژیم ضد بشری جمهوری اسلامی، ایران تجزیه و سوریه ای نخواهد شد.