Skip to main content

بحث جالبی بین من ، جمال و

بحث جالبی بین من ، جمال و
کیانوش توکلی

بحث جالبی بین من ، جمال و بهمن موحدی شروع شده است . امیدوارام این بحث و گفت و گو در یک فضای ارام ادامه پیدا بکند . بنظر من موضوع اصلی سیاست در خاورمیانه همین «جنبش های هویتی »است و موضوع «حقوق بشر» و «دمکراسی» فعلا موضوع جنگ و مبارزه در این منطقه پر آشوب نیست . بعبارت دیگر دیسکورس ها عوض شده است اما فعالان سیاسی اپوریسیون ایران همچنان در دوران ماقبل «بهار عربی » فکر و عمل می کنند . آزاده سپهری و بهمن موحدی از این این دسته فعالان سیاسی اند؛ یعنی اینکه سیاست از نظر انان فقط به فقط در «سرنگونی رزیم »خلاصه می شود و هیج پلانی پس از سرنگونی ندارند و اگر هم داشته باشند کاربرد عملی ندارد وکاملا از قبل مشخص است که فضا ی سیاسی از دست آنان خارج خواهد شد. ولی جمال می داند که بدنبال چیست او اشکارا بدنبال توسعه طلبی کردی است و نقشه کردستان بزرگ توسط پ پ ک از سالها قبل اماده شده است

و در خانه کرد ها ی چهار کشور نصب شده است.
از خلیج فارس تا دریای مدیترانه از ان کرد هاست . حالا این نقشه چگونه و براساس چه معیار جمیعتی تهیه شده است بر کسی معلوم نیست . از سوی دیگر امریکا ، اسرائیل و دیگر کشورهای غربی بنظر می رسد که بطور پنهانی در تحقق چنین نقشه ای باشند.
2_در یک نگاه کلی ایرانیان وقتی به موضوع «کرد» و «ترک» وموضوع « سرنگونی رژیم» مواجه می شود . دچار یک تناقص وحشتاک می شوند.مثلا بهمن موحدی می نویسد:«چرا نباید کشور مستقل کردستان تشکیل شود؟! به چه مناسبتی ؟!...در ضمن کردها از اقوام ایرانی هستند و از نظر نژادی هیچ پیوندی با ترکها و عربها ندارند... ایران به هیچ وجه تجزیه و سوریه ای نخواهد شد..در صورت قیام سراسری خلق ایران و حتی شروع مبارزات مسلحانه ی توده ای و جنگ مسلحانه با رژیم ضد بشری جمهوری اسلامی، ایران تجزیه و سوریه ای نخواهد شد.» بعبارت دیگر «تجزیه » برای همسایه های ایران یعنی ترکیه و عراق و سوریه خوب است ولی نه برای ایران چون کردها از اقوام ایرانی هستند. در حالی که جمال دقیقا تجزیه کردستان ایران را مد نظر دارد.
جمال می نویسد:«دولت کورد مانند همەی ملتهای دنیا حق دارند در سرزمین خود حاکمیت ملی خود را داشتە باشند و این هیچ ربطی بە بزرگی و کوچکی کوردستان ندارد»... این بحث ادامه دار خواهد بود.و بعدا بصورت جداگانه بشکل یک لینک منتشر خواهد شد.