Skip to main content

دنبالەی کامنت قبلی ،،،،،،،

دنبالەی کامنت قبلی ،،،،،،،
جمال

دنبالەی کامنت قبلی ،،،،،،،،بدین مفهوم کە امریکا میخواهد دید جهان اسلام(سنی) رابخود عوض کردە و طوق اشغالگر و ضدبشر و شیطان را بر گردن روس و ایران و اسد بنهد! و تا تمام جهان فریاد برنیاورد کە امریکا چرا سکوت کردەای و چرا کاری انجام نمیدهی؟ و چرا بە داد مسلمانان نمیرسی؟ هیچ اقدامی صورت نخواهد داد و مستقیما وارد کارزار نخواهد شد!بدین معنا کە میخواهد با یک مشروعیت جهانی وارد میدان شدە و نقشە و پلان خود را بر عرض واقع عملی کند!
امریکا اگر پیشتر در استراتژی تجزیە شوروی را دنبال میکرد اکنون از ۲۰۰۱ استراتژی محاصرە کردن مرزهای روسیە را دنبال میکند.وقتی امریکا بە افغانستان حملە کرد رئیس حزب کومونیست روسیە خطاب بە مقامات روس گفت؛ روسیە نباید بە این اسانی اجازە میداد امریکا وارد افغانستان شود چون امریکایی ها هدف اصلی-شان محاصرەی روسیە است!

بعنوان مثال امریکا در برابر ژینوسایدهای صدام حسین علیە کوردها طی سالهای ۱۹۸۸_۱۹۸۰ و حملەی صدام حسین بە کویت و اشغال ان سکوت اختیار کرد اما دیدیم در استراتژی در سال ۲۰۰۳ امریکا بە بهانەی وجود تسلیحات کشتار جمعی(شیمیایی) بە عراق حملە کرد و رژیم بعث را سرنگون نمود.
یا مثلا دیکتاتوری سلوبودان میلوسوویچ بر ضد سلوانیا،کرواتیا و بوسنا در ۱۹۹۱،همچنین کشتار مردم صربیا بە فرمان ملادیچ در سال ۱۹۹۲ و انفال کردن ۸۰٪ مردم مسلمان کوزو در سال ۱۹۸۸ توسط میلوسوویچ، اگرچە امریکا در ابتدا سکوت پیشە کرد و بیاننامەهایی انرا محکوم کرد اما بعد در استراتژی بر انها تحریمهای کمرشکن اتخاذ نمود و با گرزهای کشندەی نظامی انان را از پای دراورد و خاک و قلمرو انها را تقسیم و بە چندین کشور تبدیل کرد.ما از جنگ جهانی دوم مطلع هستیم وتاکتیک جنگ نورماندی۱ را هم مطالعە کردەایم و میدانیم امریکا چە میخواهد!
امریکا در استراتژی خود سرنگونی رژیم تروریستی ایران و تقسیم ان و همچنین بردن نفت و گاز ان و محاصرەی مرزهای روسیە را دنبال میکند.و تمام گروههای تکفیری و تندرو اسلامی را از روسیە و ایران بیزار کردە و انان را بە واکنش علیە انان وا میدارد.اگرنە اسد از همان ابتدا برای امریکا لقمەای بسیار کوچک بود پس امریکا در نظر ندارد جنگ سوریە تمام شود!
پس از سقوط موسل بدست داعش و حلب بدست النصرە امریکا میخواهد مسلمانان سنی را از این گروههای تروریستی بیزارتر و از انان گروههای سنی میانەرو بسازد جهت کنترل و حاظت مناطق سنی نشین عراق و سوریە.بهمین دلیل امریکا در مقابل ژینوساید مردم حلب توسط روسیە،ایران و اسد سکوت کردە و میخواهد نمایندگی سنی ها را از دست داعش و نصره دربیاورد و نیروهای میانەرو سنی را جایگزین انان کند و دست نیاز بسوی امریکا بە مثابەی فریادرس دراز کنند و همچنین در سطح جهان دیگر از امریکا بعنوان نجات بخش یاد شود!
شما فکر کنید یک مسلمان بنگلادشی،پاکستانی،فلیپینی،افغانی،عراقی،سوری و... ایران را عامل کشتار مسلمانان و دشمن درجە یک اسلام و اللە بداند؟بنابراین من فکر میکنم حتی درگیری فیزیکی متوجە یک فرد ایرانی هم خواهد بود!
رژیم ایران برای این در سوریە میجنگد تا بقول خود از سرنگونی خود جلوگیری کند و روسها از ترس هژمونی امریکا و محاصرەی مرزهای خود بە ناخواستە وارد باتلاق سوریە شدەاند.اما این کشمکش ها و جنگها هرگز بە عقب برنخواهند گشت پس در نتیجە حضور ایران در سوریە استراتژی نیست بلکە کوتاە مدت خواهد بود،اما فراموش نکنیم روسها هرگز بخشی از جنگ نیابتی و ایدولوژیک شیعیزم ایرانی نخواهد شد و قبل از انکە در اتش سوریە بسوزند امتیازات خود را گرفتە و ایران را تنها در اتلاق رها خواهند کرد،هدف روسیە استحکام و تثبیت پایگاههای نظامی خود در خاک سوریە است کە از زمان حافظ اسد دیکتاتور و پسرش بشار اسد جنایتکار برای طموع نفت و گاز در سوریە حضور دارد و اینبار نیز در دوران بی لیاقتی اوباما در نظر داشتند امتیازاتی کسب کنند و از حضور در سوریە بعنوان یک کارت فشار در مزاکرات اوکراین استفادە کنند،پس امریکا یک شبە نمیتواند استراتژی خود را با حضور چندین سالەی روسها و اشوب و معادلات پیچیدەی منطقە اجرایی کند،ما اینجا از استراتژی حرف میزنیم نە زمان مشخص!
امریکا کە با سکوت تاکتیکی خود در راستای یک استراتژی ایران را وارد باتلاق مرگبار جنگ در عراق،سوریە و یمن کرد و در نظر دارد ایران را از لحاظ اقتصادی و نیروی انسانی کاملا بە زانو دراورد همچنانکە از لحاظ سیاسی نیز ابرویی و اعتمادی برای ایران نمادە و میتوان گفت بطور کلی بە انزوا رفتە و گوشتەگیرش کردند.