Skip to main content

جناب سهند سلام؛

جناب سهند سلام؛
بهنام چنگائی

جناب سهند سلام؛
دوست گرامی! بخش بزرگی از چپ ایران و جهان موضع روشن و آشکاری پیرامون حقوق مستقل ملی ِ ملت ها داشته و دارد. و همینک بخاطر آن مواضع روشن، ما زیر تیغ تیز مخالفان از هرسوی زیر ضرب دیدگاه های تمامیتخواهی آنها می باشیم.

بنا بر این برنامه و ایده ی خودمدیریتی، فدرالیسم و حق آموزش به زبان ملت ها مانیفست برجسته ی چپ و کمونیست ها بوده و تا رسیدن به این آرزوی دیرینه خواهدماند.

پس، هر ایده ای که همبستگی ملت ها را بسود صف بندی انسانی و اجتماعی و طبقاتی تقویت کند، و دوستی ها و همگرائی ها را در میان ملت های رنگین و جوامع آسیب خورده ی سرمایه سالاری ترویج کند، او دست مهر و پشتیبانی ما را خواهدداشت.

درست عکس آن نیز صادق است که چنانچه فرد، سازمان و یا ملتی بخواهد ساز ناسیونالیستی و برتریجوئی خود را بزند، و در پی رودرروساختن ملت علیه هم باشد و دشمنی های کور قومی را تسری و تشویق کند

و قصد پانیسم و شوینیسم و... داشته باشد، او و یاران داخلی و خارجی اش با مخالفت و ایستادگی و افشاگری و روشنگری ما روبرو خواهدشد.

این را بدانید که دشمن نه تنها ملت ها، بل همه ی ما تاکنون دو ساختار فردی خودرأی و یکه تاز شاه و شیخ و پشتوانه هردو ساختار انگلی و بحرانی آن، بورژوازی داخلی و جهانی بوده است و نه دعاوی بی اساس یک مشت ماجراجو که ایرانیت را برابر فارسستانی و ترکسستانی و عربسستانی و غیر... می گذارند.

راه ما عدم تمرکز قدرت مرکزی و بدنبال آن ساختن ساختاری افقی و توده ای و قدرال و پلورال و سکولار می باشد.

شایسته و سزارواراست که همگی ما علیه دشمنان ملت ها، توده ها و کارگران هوشیار باشیم و با هم و دست در دست هم راه فردای متحد را کشف، و با هم بسوی آینده راه انسانی و درست برابریجوئی ها و تبعیض زدائی ها را بسپاریم.
با سپاس