Skip to main content

آخوندهای ضدبشر و فرقه گرای

آخوندهای ضدبشر و فرقه گرای
بهمن موحدی(بامدادان)

آخوندهای ضدبشر و فرقه گرای حاکم بر ایران مسبب اصلی ایجاد بحران و جنگ داخلی در یمن هستند.آخوندهای ضدبشر و فرقه گرای حاکم بر ایران در راستای نیات شوم و پلیدشان برای آتش‌افروزی در منطقه و به‌ ویژه در یمن، برای گروه جنایتکار و فرقه گرای الحوثی، پول و امکانات و جنگ افزارهای سنگین و راهبردی مثل موشکهای بالستیک ارسال می دارند!
رژیم بنیادگرای جمهوری اسلامی با تجربیاتش از تشکیل و گسترش حزب الله لبنان, از سال 1991 بدنبال جای پای خود در یمن برآمد. که خانواده الحوثی در یمن را انتخاب کرد. الحوثی ها شیعه زیدیه-(5 امامی) هستند. سران آنها جذب و برای دوره دیدن به قم آورد. حسین الحوثی که بعنوان رهبری یمنی های شورشی در صعده بود، را در اوائل دهه 1990 جذب کرد و با الگوی حزب الله لبنان فعالیت های سیاسی – نظامی الحوثی ها را شکل داد. حسین الحوثی در سال 2004 کشته شد و در حال حاضر بعنوان یک رهبر معنوی در بین -

شورشیان شناخته میشود.
حسین الحوثی در سال 1991، در یمن به رهنمود رژیم جمهوری اسلامی “حزب حق“ را تأسیس کرد. او در سال 1993 در انتخابات شرکت کرده و به عضویت پارلمان یمن درآمد. در سال 1997 بود که او از حزب حق جدا شد و جمعیت جوانان مؤمن را تأسیس کرد. در آن زمان دولت یمن نیز به این جنبش کمک کرد. جمعیت جوانان مؤمن با رهنمودهای رژیم و الگوی حزب شکل گرفت و در حال حاضر محور شورشیان در صعده یمن است.
بدنبال حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ که امپریالیسم غرب متوجه تهدیدات بینادگرائی در خاورمیانه شد و رژیم بنیاد گرای جمهوری اسلامی بعنوان اسپانسر تروریست ها, احساس تهدید کرده به گسترش فعالیتهایش برای مقابله با دشمنانش, نیروهای بنیادگرای وابسته به خود را در افغانستان, لبنان, عراق و یمن فعال کرد.
در یمن “جمعیت جوانان مؤمن“ را تا آن زمان در وحدت با دولت یمن فعالیت میکردند, سمت سوی ضد آمریکائی داد. این جمعیت با کارهائی که سالیان در جهت بنیادگرائی کرده بودند و با استفاده از مساجد حرکت های تندی علیه آمریکا کردند. بطوریکه در سال 2003 دولت در یک مقابله 650 تن از اعضای “جمعیت جوانان مؤمن“که بطور گسترده در مساجد فعالیت ضد آمریکائی داشتند که به‎دلیل سردادن شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» در مساجد، بازداشت کرد. تلاش الحوثی و یارانش برای آزادی این افراد به بن‎بست رسید. الحوثی که تا آنزمان ظاهرا با دولت وحدت داشت, ابتدا وارد درگیریهای سیاسی شد و مدتی بعد تبدیل به تعارض و درگیریهای نظامی شد. که در جنگ با ارتش یمن در سال 2004 کشته شد.
رژیم جمهوری اسلامی از حسین الحوثی بعنوان “شهدای انقلاب اسلامی“ همانند کشته های جنگ و کشته های حزب الله لبنان نام میبرد. و درباره حسین الحوثی میگوید: «“حسین الحوثی تقریبا در تمامی سخنرانی‌هایش از امام خمینی نام برده و به سخنان امام اشاره میکرد. و این اشارات بود که دولت یمن، را روی حمایت ایران از حسین الحوثی حساس کرد و ... «حسین حوثی» با ایجاد گروهی اعتقادی، در بستر آگاهی‎بخشی دینی و با هدف تربیت نیروهای انسانی مورد نیاز، وارد عمل شد. .... وی در یمن با الگوبرداری از نهضت انقلابی آیت‎ا... خمینی در ایران بهره برد. ....“»
شورشیان یمن و حزب الله
رژیم جمهوری اسلامی رابطه نزدیکی بین “جمعیت جوانان مؤمن“ با حزب الله لبنان برقرار کرده است و در واقع حزب الله را لگوی “جمعیت جوانان مؤمن“ یمن قرار داد.
حسین الحوتی و برادرش عبدالمک الحوثی دقیقا براساس الگو حزب الله لبنان را در یمن پیش بردند. و فقط بجای انگیزه ضد اسرائیلی, انگیزه ضد آمریکائی را محور “جمعیت جوانان مؤمن“ قرار دادند.
عبدالملک الحوثی رهبر جنبش الحوثی (بعداز کشته شدن حسین الحوثی) از سال 2004 تاکنون است وی کاملا تحت تأثیر اندیشه های خمینی خون آشام است. رژیم تلاش میکند که عبدالملک الحوثی را حسن نصرالله یمن جا بیاندازد.