Skip to main content

من به جمال همیشه نوشتم, اینجا

من به جمال همیشه نوشتم, اینجا
Anonymous

من به جمال همیشه نوشتم, اینجا مظلوم نمائی نکنید. کرد ها در سوریه و عراق خانه های مردم را بزور گرفته و با بولدزر خراب میکند که دیگر نتوانند برگردند. دنیا چشم و گوش دارد ونمیتواند به همه جنایتها ببندد که بعضی از منور الافکار در این سایت می بندند.

پیش شرط جدید کانادا برای ارسال سلاح به اقلیم کردستان
سرویس جهان – کشور کانادا اعلام کرد باید قبل از ارسال هر گونه سلاح، کنترل کافی بر تسلیحات ارسالی به اقلیم کردستان تضمین شود.


به گزارش کردپرس به نقل از اوتاوا سیتی زن، وزارت دفاع کانادا اعلام کرد قرار است این کشور از بازار آزاد خرید اسلحه، به میزان 9 میلیون و 500 هزار دلار سلاح سبک، خمپاره انداز و مهمات خریداری و به اقلیم کردستان ارسال کند.

وزارت دفاع کانادا ماه گذشته اعلام کرد مانع نهایی برای ارسال اسلحه به اقلیم کردستان رفع شده و دولت بعداد با ارسال سلاح برای نیروهای پیشمرگ موافقت کرده است.

اما دانیل بوثیلیار، سخنگوی وزارت دفاع کانادا امروز پیش شرط جدیدی را برای ارسال سلاح و مهمات به اقلیم کردستان اعلام کرد و گفت قبل از ارسال سلاح به این منطقه باید کنترل کافی بر آن صورت بگیرد تا از آن سوء استفاده نشود. یا این حال هنوز هم معلوم نیست که چه وقت این سلاح ها وارد اقلیم کردستان می شود.

به نوشته رسانه های کانادا پیش شرط جدید کانادا برای ارسال اسلحه به اقلیم کردستان باعث یأس کردها می شود زیرا آنها بارها تکرار کرده اند که نیاز فوری به سلاح های مدرن برای ادامه مقابله با داعش دارند.

این پیش شرط جدید کانادا به دنبال گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر بیان شده که در آن تاکید شده بود برخی سلاح های اهدایی غرب به اقلیم کردستان به سرقت می رود، به دست طرف سوم می افتد و یا کردها از این سلاح ها برای تخریب مناطقی استفاده می کنند که اعراب در آن ساکن هستند.

پیشتر برخی کارشناسان کانادا هشدار داده بودند که کردهای عراق ممکن است از این سلاح ها علیه بغداد و برای به دست آوردن استقلال استفاده کنند.