Skip to main content

خبری برای سکتە فاشیزم پان

خبری برای سکتە فاشیزم پان
جمال

خبری برای سکتە فاشیزم پان تورک ،این خبر نشان میدهد علرغم هیاهو و کف کردن فاشیزم پان تورک آمریکا و همپیمانان هنوز هم کوردهای سوریە را نزدیکترین همپیمان خود میدانند و هیچ گونە اعتمادی بە تورکیە ندارند ،،،،،به گزارش دیلی صباح، ایالات متحده معتقد است حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) باید در مذاکرات صلح سوریه مشارکت داشته باشد.
مارک تونر سخنگوی وزارت خارجۀ ایالات متحده گفت: «این پروسه باید همۀ سوری ها را در بر بگیرد و این شامل کردهای این کشور نیز می شود.»

تونر در پاسخ به این پرسش که آیا PYD نیز باید در این مذاکرات حضور داشته باشد، گفت: «آنها نیز باید بخشی از این پروسه باشند.»
ایالات متحده اصرار دارد که به منظور دست یابی به یک راه حل سیاسی دراز مدت برای بحران سوریه، حضور PYD در این مذاکرات حیاتی است.
تونر گفت: «در هر گونه راه حل دراز مدتی برای بحران سوریه، صدای آنها باید شنیده شود. ما می گوییم اگر قرار است یک پروسۀ سیاسی دموکراتیک در کار باشد، باید از جانب همۀ مردم سوریه پذیرفته شود.»
لازم به ذکر است که کردهای سوریه به این مذاکرات دعوت نشده اند.
به منظور دست یابی به یک راه حل سیاسی برای جنگ داخلی سوریه، قرار است مذاکرات روز 23 ژانویه در آستانه پایتخت قزاقستان آغاز شود.