Skip to main content

آقای چیمه، برای کسانی‌ که

آقای چیمه، برای کسانی‌ که
Anonymous

آقای چیمه، برای کسانی‌ که کوچکترین آشنایی‌ با مسائل و مشکلات ملت‌های غیر فارس‌ها در ایران دارند، گفته‌های شما یا خنده‌دار است و اگر جدی تلقی شود موجبِ حیرت و ناباوری و تأسف است. اگر اشتباه نکنم، عنوان آن مقاله شما این بود؛
براستی گناهِ زبان فارسی چیست؟

شما از طرفی‌ در دفاع از زبان فارسی، به خودتان اجازه داده اید که، همه زبان‌های دیگر را، که زبان حداقل نیمی از اهالی ایران را تشکیل میدهند،- در عمل قدقن کنید، از دیگر طرف، داد و بیداد راه میندازید که " واویلا، زبانِ فارسی مظلوم واقع شد!!!
عنوان مقالهِ همفکر شما چنگیز پهلوان (زبان مظلوم فارسی)
آقای چیمه، لطفا به این سوال من فکر کنید که، آیا زبانِ آذربایجانی، که حتا یک مدرسه به این زبان وجود ندارد، مظلوم است، یا زبان فارسی که صد در صد امکانات دولتی و غیر دولتی را در اختیار دارد؟ اگر زبان فارسی در ایران زبان مظلومی است، لابد زبان‌های کورد و بلوچ زبان "ظالم" هستند و حقّ زبان فارسی را خورده اند!!!. براستی که، این اوجِ اعلا بی‌ منطقی و اگر از طرف یک صاحب قلم باشد، حیرت آور است.

هرچند که، زبان فارسی را می‌توان از طرفی‌ مظلوم شمرد. چرا که شما و همفکران حاکم شما، به نام دفاع از آن، به یک سری جنایت‌های تاریخی دست میزنید، و این زبان نمی‌تواند از خود دفاع کند و سرِ شما داد بزند، که ؛ ‌ای نا بخرد- این ادبیات فارسی، به همت همین تورکان و در دربار همین شاهان تورک‌ آفریده شده است، وگرنه قبل ازحاکمیت تورک‌ها در ایران، حتا یک حافظ و سعدی هم ظهور نکرده بود. و اگر وعده‌های سلطان محمود نمیبود، شاهنامه‌ای هم نوشته نمی‌شد تا -عجم زنده دارد بدین پارسی-.
در محضر ترک ادب نگه دار .