Skip to main content

ان الایران هی ارض التورک

ان الایران هی ارض التورک
Anonymous

ان الایران هی ارض التورک
ایران سرزمین تودکها است
اینکه آریایی چیست و اینکه "یک توهم است" و "یک بازی با شعور جهان سومی که مطالعه نمی‌کند و بازیچه می‌شود" مبرهن و روشن است.


یعنی این فکر مربوط به جنگ جهانی اول بلافاصله از طرف اروپاییها به چالش گرفته شد و نویسندگان، دانشمندان و فیلسوفان مطرح اروپایی آن را به چالش گرفتند و در تحقیقات کتبی بر غیر علمی بودن آن صحه گذاشتند و بدینسان این بیماری نادانی از اروپا همانگونه که آمده بود رخت بر بست.

ولی در ایران با نرخ مطالعه پایین و مردمی کم سواد و بیسواد تا به امروز این بحث باقی مانده است.

تحقیقات ژنتیک موخر نیز بر بی بنیه بودن آن نظریه مطرود صحه می‌گذارد.

تحقیقات مازیار اشرفیان بناب، با تیتری منتشر شد که ایرانیها آریایی نیستند ولی با هجوم فاشیسم قدرتمند همان مطلب را با عبارت فریبنده دیگری نشر داد تا دشمنیها و هجومها را به جان نخرد.

در دور دوم ادعا این گونه طرح شد که ایرانیها تا ۷۰ درصد از یک تبار مشترک هستند که قدمتی تقریباً ۱۰ هزار ساله در منطقه دارند. در حالی که تئوری آریایی کذب آنها نهایت معتقد بود ۳۰۰۰ سال قبل به فلات ایران کنونی مهاجرت کرده‌اند!!

از طرفی از لحاظ ژنتیکی تفاوت تورک و فارس به قدری ناچیز است که نمی‌توان گفت بینشان تفاوت وجود دارد. با این نتایج، بلافاصله شتابزده نتیجه گرفتند که دیدید تورکها، فارس هستند زبانشان به تورکی تغییر یافته است!!

این در حالی است که می‌توان گفت این تحقیق در کنار وقایع نگاری تاریخی اینگونه تفسیر شود که عمده افراد موسوم به فارس، خود همان طوایف تورک هستند که با ترویج دری دیوانی شان تغییر زبان یافته‌اند.

برای مثال:

تهران: طوایف قاجار و دیگر طوایف تورک نظیر شاهسون و مهاجرین از اقصی نقاط تورک نشین نظیر آذربایجان، خراسان و ...

اصفهان: با صفویان تبدیل به پایتخت و شهری مطرح می‌شود و طوایف تورکمان مختلف در ایجاد آن نقش‌آفرینی می‌کنند و هنوز هم غرب این استان محکم و مسلم ترک‌نشین است...

شیراز: حکومت طوایف تورک در طول تاریخ خصوصاً اتابکان سلغری فارس، قشقاییها و دیگر طوایف بزرگ تورک نظیر اینانلو، بهارلو، نفر و غیره

کرمان: علاوه بر حضور سلسله‌های مختلف تورک مثل همه جای ایران طوایف کثیر تورک مثل بیچاقچی ها در ترکیب آن تاثیر به سزایی دارند. طوری که شاید هنوز هم به طور قاطع حداقل یک سوم استان تورکی تکلم می‌کنند.

مشهد: به دلیل تقدس مذهبی از همه جای ایران خصوصاً تورکها به آن مهاجرت کرده‌اند. علاوه بر آن شمال و غرب و حتی جنوب آن پر است تورک و شهر و روستاهای تورکی است. در حدود حداقل یک سوم خراسان بزرگ تورک هستند. بماند که به دلیل حکومت‌های تورکی و نزدیکی به ترکستان همیشه پر از تورک بوده است...

پس نتیجتاً اینکه اکثریت ایرانیها تورک تبار هستند و این کشور، کشوری تورک است که آگاهانه سیاست به سوی فارسگرایی سوق داده شده است. و این سیاست کاری دقیقاً بر علیه منافع منطقه و در خدمت منافع دول و قدرتهای بزرگ ضد مسلمان و تورک بوده است.
@ilter