Skip to main content

آفرین بر شما آقای موحدی من با

آفرین بر شما آقای موحدی من با
Anonymous

آفرین بر شما آقای موحدی من با وجود اینکه فارس نیستم اما مطلبی رو میخوام راجع به این قوم ایرانی بنویسم.
همانطور که همه ایرانی ها میدانند ملت به جمعیتی اطلاق میشود که در مرحله اول کشور داشته باشه یعنی سرزمین تاریخی و مادری و با مرزهای سیاسی مشخص داشته باشه با وجود اینکه یونانی ها و غربی ها از دیرباز به ایران پرشیا میگفتند یعنی کشور فارسها بر اساس همین مطلب فارسها میتوانستند خود را ملت بنامند که دارای کشوری به اسم پرشیا است اما هیچگاه ما از آنها ملت فارس نشنیدیم و همواره بر این مطلب تاکید داشتند که اینجا ایرانه نه پرشیا اینجا ایرانه سرزمین تمام اقوام ایرانی
و این بذل و بخششی از طرف اونها نبوده حقیقت رو گفتند که اینجا ایرانه نه پرشیا!
اما متاسفانه اقوامی که هیچ وقت

دارای سرزمینی با مرزهای سیاسی به نام کشور نبودند امروز خود را ملت مینامند و قومیت خود را هم با پان آراسته میکنند و در اصل ذات و جوهر خود، به دنبال تجزیه هستند و از نشانه های آنها هم این است که اغلب با حمایت از زبان مادری و حق تعیین سرنوشت و خودمختاری جلو می آیند تا به موقع ضربه نهایی را بزنند.
علاوه بر اینکه همیشه در طول تاریخ قومیت های ایرانی علاوه بر پاسداشت زبان یا گویش خود و آیین و رسوم و فرهنگ خود در حفظ و نگهداری آنها آزاد بودند اما متاسفانه دشمنان ایران زمین با سو استفاده از آذربایجانی ها و کردهای ایران همواره در پی ایجاد جنگ داخلی و عقب ماندگی در ایران هستند.
شما در طول تاریخ یک خراسانی که به دنبال این چرندیات پان و مان باشه پیدا میکنید؟ یک لر پیدا میکنید؟ یک بختیاری پیدا میکنید؟ یک مازنی پیدا میکنید؟ یک گیلک پیدا میکنید؟ یک سیستانی پیدا میکنید؟ اما تا دلتون بخواد از هشتاد سال پیش کردستان و چند ده سالیه که مد شده آذربایجان درگیر این مسائل است.
تا جایی که طرف میاد میگه مرزهای آذربایجان هنوز مشخص نشده! و جوری صحبت میکنه که همه فکر کنند انگار کل آذربایجان ترک زبانه و مرزهاش تا همدان و قزوین و تهران میرسه! انگار ما خبر نداریم در همون آذربایجانی که فعلا موجوده چه تعداد تاتی زبان چه تعداد کرد زبان چه تعداد تالش زبان و ..... وجود داره! و نیم ایران رو همه ترک میدونه!
در هر صورت خواستم از مقاله هوشمندانه شما تشکر کنم!
پاینده ایران سرزمین تمام ایرانیان