Skip to main content

روزنامه حریت از دستگیری

روزنامه حریت از دستگیری
کیانوش توکلی

جالب است خود نیروهای امنیتی ترکیه چنین ادعایی ندارند که فرددستگیر شده را منتسب به کشوری نکردند . بنا بر خبر روزنامه حریت ترکیه ، از دستگیری عبدالقدیر ماشاریپوف، عامل کشتار ۳۹ تن در جریان حمله به یک کلوپ شبانه در استانبول خبر داد. این تروریست در افغانستان آموزش دیده و عضو داعش است و بطور مخفیانه از ایران گذر کرده است . این ترکیه و عربستان بودند که به داعش میدان دادند و جلوی گسترش آن را نگرفتند،( چون داعش نیروی بشدت ضد شیعه ، ضد کرد و ضد غرب است ،این که داعش را به فارس ها نسبت دادن ، بیشتر به جوک و موجب خنده است )حالا این جنایتکاران در خود ترکیه فعال شدند ، چون ارتش ترکیه همراه با روسیه مراکز داعش را بمباران می کنند بقیه خبر را از اناتولی بخوانید جناب یوسف .

به گزارش خبرگزاری آناتولی، تیم واحد مبارزه با تروریزم پلیس استانبول پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر پنهان شدن عامل حمله تروریستی در خانه‌ای در منطقه اسن‌یورت (Esenyurt) این شهر عملیاتی را اجرا کردند.
مهاجم کلوپ رینا خود را ابومحمد خراسانی معرفی کرده بود اما نام واقعی او عبدالقادر ماشاریپوف، احتمالا تاجیک اما تبعه ازبکستان است. او متولد ۱۹۸۳ است، به زبان‌های روسی، عربی، چین و ترکی مسلط است، در افغانستان بوده و در آنجا به خوبی آموزش نظامی دیده است.

احتمال داده می‌شود عبدالقادر ماشاریپوف ژانویه ۲۰۱۶ از طریق ایران به ترکیه آمده است. او پس از آمدن به استانبول در محله «باشاک‌شهیر» خانه اجاره می‌کند. در روزهای نزدیک به عملیات کلوپ رینا با یکی دو بار تغییر محل اقامت تلاش کرده خود را مخفی کند. روز حادثه از محله «زیتون‌بورنو» به اورتاکوی و کلوپ رینا می‌رود.

در محل بازداشت ماشاریپوف ۱۹۷ هزار دلار آمریکا،‌ دو تا اسلحه کمری و تعدادی سیم‌کارت پیدا شده است. دو دستگاه پهپاد کوچک نیز در محل اقامت او پیدا شده و که هنوز روشن نیست از این پهپادها چه استفاه‌ای می‌کرده است.
در عملیات جستجو در ۱۷ روز گدشته دو هزار پلیس شرکت داشتند. در این عملیات ۷ هزار و ۲۰۰ ساعت فیلم بررسی شده است. گستره عملیات جستجو علاوه بر استانبول، شامل شهرهای قونیه، هاتای کایساری و ازمیر نیز بوده است. در این مجموعه عملیات ۱۵۲ خانه بازرسی و ۵۰ نفر بازداشت شدند. ۱۶۸ نفر اتباع خارجی مظنون نیز به اداره‌های مربوطه تحویل داده شدند