Skip to main content

فاشیست‌های ف-ا-ر-س تلاش می

فاشیست‌های ف-ا-ر-س تلاش می
ALTIN

فاشیست‌های ف-ا-ر-س تلاش می‌نمایند با هم‌ارز قرار دادن دو مفهوم متفاوت «عاریایی» و «تورکی»، زبان و هویت تورکی را نابود نمایند. نویسنده‌ی این کامنت نیز ناخواسته با التقاط دو مفهوم متفاوت «عاریایی» و «تورکی» به بیراهه رفته است. «عاریایی» معادل «تورکی» نیست. «نژاد» یک مفهوم «بیولوژیک» می‌باشد اما «هویت اتنیک» یک مفهوم اجتماعی-فرهنگی و جغرافیایی می‌باشد.

کسی که می‌گوید «من عاریایی هستم» یعنی از نظر «ژنتیک» خود را منتسب به «یک نژاد برتر» می‌نماید اما کسی که می‌گوید من «تورک» هستم یعنی «زبان و هویت من تورکی است» و زبان و هویت لزوماً منطبق با "نژاد" نیست. منِ «تورک» پس از گذراندن آزمایش دی‌ان‌ای هویت تورکی را برای خود برنگزیده‌ام و حتی اگر امروز از من آزمایش دی‌ان‌ای گرفته شود که اثبات نماید منتسب به فلان نژاد دیگر هستم هیچ تأثیری در هویت کنونی من ندارد

همانگونه که در دنیا بارها و بارها آزمایش‌های دی‌ان‌ای، نژاد مردم جهان از گونه‌ای دیگر نشان می‌دهند اما مردمی که آزمایش‌های دی‌ان‌ای نژاد آنان را از گونه‌ای دیر نشان می‌دهند «هویت اتنیک» خود را تغییر نمی‌دهند بگذریم از اینکه کلاً گونه‌ی نژادی به نام «نژاد منزه عاریایی» در جهان وجود نداشته و وجود چنین نژادی اساساً توهم و تخیل است.

«هویت تورکی» معادل «هویت ف-ا-ر-س-ی» می‌باشد نه «عاریایی».

نویسنده‌ی کامنت لازم است با اصلاح تعریف خود از مفهوم «نژاد» و «هویت اتنیک»، این دو مفهوم متفاوت را از هم مجزا نماید.