Skip to main content

جناب yaradiciliq سلام؛

جناب yaradiciliq سلام؛
بهنام چنگائی

جناب yaradiciliq سلام؛

دوست گرامی! من ترجیح می دهم پایبند به اصول گفتمان سالم و سازنده باشم؛ و شما و تندروان همچون شمائی را همچنان بردبارانه تحمل کنم؛ و همزمان همه ی شماها را دعوت به خردورزی، ایراز عقیده ی آزاد و ضرورتا توام با آرامش دوستانه کنم.

جناب yaradiciliq من دیری ست با شیوه های (حق دارید ـ حق ندارید) بدرود گفته و بیگانه ام. و پیش از همه باور به آزادی بیان و عقیده دارم. من این حق مسلم را برای شما، خود و همه ی انسان ها در هرگوشه ی جهان ـ ایران که باشند جزو جدائی ناپذیر زندگی جاری سیاسی همگان می دانم و با همه ی وجود به این اصل وفادارم.

جایز نیست که هیچکدام از ما فراموش کند که سرنوشت تلخ کنونی ما محصول استبداد شاهی و شیخی ست. هردوی آنها مثل شما فکر می کردند، و به شهروندان اجازه ی آزاد عقیده و وجدان و بیان نمی دادند. در حالیکه این خواسته حیاتی، جزو حقوق ابتدائی ماست.

جناب yaradiciliq! شما بوضوح می بینید که من مدافع آزادی بیان، ابراز عقیده ی آزاد برای شما و تعمیم آن برای همگان هستم. بنا بر این راهکارهای اندیشه ورزی کوچک و کلان اجتماعی، و رشد و شکوفائی گفتمان آزاد و قانونی، پیش از همه در همین نرمش ها و استقبال های ما از شنیدن عقیده های مخالفان است.

من دوستانه به شما پیشنهاد می کنم دیدگاه های مرا با وسواس تمام نقد کنید و من از انتقاد شما علاوه بر استقبال، آنرا قدردانی نیز خواهم کرد.
باسپاس