Skip to main content

جناب آرمان، یا همان اسامه

جناب آرمان، یا همان اسامه
Anonymous

جناب آرمان، یا همان اسامه مجددی و بهمن موحدی و غیره...
همانطور که ملاحظه میفرمایید جواب های ، هوی است!
بنده مفتخرم که مرا با جناب ائلیار پژوهشگر اشتباه گرفته اید. البته نمیدانم نظر ایشان چه باشد ((-:
حرفتان درست است و پان ترکها همانند پان فارسها ، پان کردها، پان عربها و پان امریکن ها بدند.
ما باید بین هویت طلبی و پان گرایی اما فرق بگذاریم.
یک پان ایدئولوژی خودرا بر برتری نژادی ( که غیر علمیست و وجود ندارد) ميگذارد و البته هدف دست یازی به قدرت سیاسی و اقتصادی است. نژاد پرستی درست مانند مذهب عمل میکند. غیر علمیست و بر احساسات کور انسانها استوار است. جمهوري اسلامی و دولت عربستان نمونه زنده هستند. یکی با تشیع و دیگری با تسنن تکفیری قدرت سیاسی را دو قبضه کرده ، منابع اقتصادی را میچاپند. آلمان نازی و انچه بر سر دنیا آورد کارکرد تئوري نژاد پرستی بود.
ادامه...

هویت طلب اما دنبال پیدا کردن خود است. آن "خودی" که از او سلب شده است. او معتقد نیست که بهتر از دیگران است. بر عکس او احساس میکند که کمتر از دیگران است چون به او گفته اند که زبان و هویت او اشتباه است. برای جبران این مسئله خواستار این میشود که مانند یک انسان و با هویت مادری خود به رسمیت شناخته شود. اگر به این خواسته جواب داده نشود شروع به اعتراض و تظاهرات میکند ، همانطور که در آذربايجان دیدیم. اگر هنوز هم به جایی نرسید تفنگ دست میگیرد، مثل کردها. در این میان هم افکار پان گرایی سریع رشد میکند چون منطق از بین میرود. برای همین کردها به مرحله پان رسيده اند و خواستار کردستان بزرگ هستند.
نتیجه میگیریم که آذربايجان در حالت پیشا تسلیحاتی بسر میبرد و رژیم هم اینرا فهمیده و برای جلوگیری فراکسیون آفريده است. در نتیجه فراکسیون یک شکست برای رژیم است. ولی رژیم ميتواند بوسیله آن جنبش هویت طلبی آذربایجان را شکست دهد.