Skip to main content

جناب سازاخ سلام،

جناب سازاخ سلام،
بهنام چنگائی

جناب سازاخ سلام،

خوشحال باشید که می توانید با چنین نقدهای بی استناد، با اینگونه فرافکنی های بی پایه ی ذهنی، و یا با کنایه زدن سنتی به من و آرمان های علمی ـ طبقاتیم، یقه ی خودتان را از مسئولیت اخلاقی ـ انسانی برای نوع بشر بی دادرس برهانید. راستش را بخواهید خود این استعداد یک توانائی برجسته است که شما آنرا دارید و من آنرا هیچگاه نداشته و ندارم. بگذارید صادق باشم و بگویم که نمی توانم جز این باشم که هستم.

دل من به این خوش است که کار نوشتاریِ روشنگرانه و افشاگرانه ی من و امثالم بتواند نقشی ناچیز بر آگاهی اجتماعی تاریخی داشته باشد؛ و به بهبود شرایط مبارزه برای زندگی بهتر بسود انسان های همدردم بینجامد. و ایکاش می توانست و بتواند تأثیری هرچند اندک در راستا دانش ها، بیداری، درخواست حقوق شهروندی، هوشیاری طبقاتی و در بهترین حالت به خیزش توده ای ـ کارگری برای سرنگونی استبداد مذهبی فراروید،

و روزی به کسب قدرت سیاسی و خودمدیریتی مردم کارمزد راهیابد. و البته اگر بیشتر از آن نیز میسرشود که آنگاه، آن جهش نامش انقلاب مردم است، و برایم واقعا ایده آل خواهدبود.

شما هم حق مسلم دارید که به چشم اندازهای جهان سرمایه سالار خویش دل و جان ببندید، تهیدستان و بیکاران و خانه خرابان نیازمند یاری را فراموش کرده و خود را به قله ی آرامش دلخواه تان برسانید.

موفق باشید