Skip to main content

ادامه کامنت قبلی ...28_ توافق

ادامه کامنت قبلی ...28_ توافق
کیانوش توکلی

ادامه کامنت قبلی ...28_ توافق هسته ای شکست سیاست« ایران هراسی » اسرائیل بود. سیاستی که «ایران»بهانه ای برای فرار اسرائیل از ادامه مذاکرات صلح با فلسطینی ها بود. توافق هسته ای از این نظر شکست بزرگی برای نتان یاهو محسوب می شود .یکی از مشخصات زمان حاضر،سرعت برق آسای تحولات سیاسی به ویژه در مناطق بحرانی جهان است به همین دلیل پیشگویی سیاسی ، غیر واقعی و عمدتا آرزوهای سیاسی شخص تحلیلگر را بازتاب می دهد .در گذشته برخی تحلیل گران سیاسی که با مقامات اطلاعاتی سر و سری داشتند ؛ می توانستند تیتر روزنامه های روز ها ی اتی را حدس بزنند

.اکنون تحولات سیاسی بقدری شتاب گرفته که هر گونه پیش گویی در باره تحوالات خاورمیانه نادرست از کار در می اید. چه کسی فکر می کرد که روسیه و امریکا برسر مسایل سوریه بهم نزدیک شوند. امروز امریکا و فرانسه و دیگر کشورهای غربی از بمباران کرد های سوریه توسط ترکیه بسیارعصبانی هستند . ترکیه عضو نا تو، بجای مبارزه با داعش ، کرد های سوریه را بمباران می کند.
31_ مناسبات منطقه ای (وجود کشورهای متخاصم در کنارهم ؛ هند و پاکستان ، ترکیه و یونان ، آذربایجان و ارمنستان ، کرد ها ، شیعیان در مقابل سنی ها بگونه ای است که حمله همزمان ترکیه ، سعودی ها و پاکستان به ایران را کاملا ذهنی جلوه می دهد). نیاز جامعه جهانی درجهت نا بودی داعش و دیگر سازمانهای تروریستی سنی مذهب(اسلام سلفی _ وهابی) است . بنابراین غرب بطور جدی مخالف حمله نظامی به ایران است. . افکار عمومی جهان چندان بسود ترکیه و سعودی ها نیست 32_ ادامه بحران سوریه ، لیبی و عراق بزیان غرب است از این رو تلاش غرب این است که بحران و جنگ داخلی در سوریه ، عراق و لیبی خاتمه یابد .جلوی سیل مهاجرت به اروپا گرفته شود . تروریسم مهار شود . اینها مهمترین دغه دغه های غرب در حالا حاضر است و به همین خاطرامریکا و اروپا آگاهانه ، ایران و روسیه را وارد کارزار مذاکرات صلح سوریه کرده اند .33_ امریکا در جنگل تخاصم منطقه ای سود برده و زیرکانه در جهت حل بحران از تضاد های منطقه سود می جویند.