Skip to main content

به کاربر گرامی،..جم... نظر و

به کاربر گرامی،..جم... نظر و
ناصر کرمی

به کاربر گرامی،..جم... نظر و سئوال شما این است: آیا انرژی هسته ای بهره وری دارد ؟ راهکار چیست ؟ دیگر لازم نبود یک کیلومتر سینه خیز و اینهمه چپ و راست و تاسوعا و آشورا راه بیندازید. امّا در مورد دیدگاه شما. من از اوّل مخالف انرژی هسته ای بودم و هستم. عوامل 20 موردی را که که کشورهای غربی و صنعتی برای رویکرد اجباری خود به انرژی هسته ای داشتند، ایران این مشکلات را نداشت و ندارد. چهار تا پنج دلایلی که نظام جمهوری اسلامی برای رویکرد به انرژی هسته ای ارائه میدهد، بی اساس است. از جمله برای امنیّت ملّی کشور، اتفاقأ یک ایرانی اتُمی امنیّت ملّی ما را صد برابر آسیب پذیر خواهد کرد.

راهکار این است، تا زمانیکه ایران خود از منابع انرژی سرشار فسیلی بر خوردار است، دوران گذار به انرژیهای تجدید پذیر را طی کند. به عبارتی دیگر از انرژی فسیلی مستقیم به انرژیهای تجدید پذیر جهش کند و انرژی هسته ای را دور بزند.

موضوع برجام یک قرارداد یکطرفه استعماری است که به ملّت ایران تحمیل شده است، چنین قرار دادی بعد از جنگ جهانی اوّل به ملّت آلمان تحمیل شد، که خیزش نازیسیم نتیجهء آن بود. بعد از جنگ دوّم جهانی هم محدودیّتهای این چنینی را به آلمان تحمیل کردند، سئوال اینجاست آیا ملّت ایران مانند ملّت آلمان باعث برپایی دو جنگ جهانی بودند و هستند که گذشته از میلیاردها خسارت و آسیب پذیری ایران در عرض بیش از 12 سال، چنین قراردادهای استعماری مانند برجام را بر آنها تحمیل کرده اند ؟

کلأ برنامه اتُمی لاشهء مرده ای است که نظام نمی داند آنرا کجا دفن کند، مشکل انرژی هسته ای و یا برجام نیست، مشکل وجود خود این نظام است که هیچ رفُرمی را در پیش نمیگیرد و عامل همهء بدبختی ها و عقب ماندگی است. با سپاس از شما.