Skip to main content

2 روز پیش در همین صفحە نوشتم

2 روز پیش در همین صفحە نوشتم
جمال

2 روز پیش در همین صفحە نوشتم اگر مذاکرات صلح سوریە در آستانە بە نتیجە برسد ،، اگر صلح در سوریە برقرار شود و سوریە بشار اسد در حکومت باقی بماند همانطور کە تورکیە نیز بعد از 6 سال شیر و شمشیر کشیدن برای بشار اسد و سوریە آخرش بو ............ خوری افتاد و بە ماندگاری بشار اسد رضایت داد ،، من نوشتم اگر این سوریە کە آرام شود و بشار اسد بە همزیستی مسالمت آمیز با تورکیە تن دهد این چنین سوریەای از مزخرفترین کشورها و بی هویت ترین کشورهای جهان خواهد بود گفتم مگر میشود تورکیە این چنینن با همکاری داعش و جبهەای النصرە و احرار شام و تمام آدم خورهای اسلامی سوریە را بە ویرانی بکشد و انتظار همسایگی و همزیستی مسالمت آمیز با سوریە را داشت در آیندە ،،،، تمام این گ ......... خوریهای تورکیە فقط یک دلیل دارد کوتاه آمدن در برابر اسرائیل . کوتاه آمدن در برابر روسیە، کوتاه آمدن در برابر ایران

دعوا با اوروپا، دعوا با آمریکا ، همکاری با داعش و النصرە و احرار شام وووو تمام این مواضع تورکیە یک دلیل دارد جنبش آزادیبخش ملت کورد در تورکیە عرصە را بر فاشیزم پان تورک تنگ کردە ،،، و حال سوریە تورکیە را در مذاکرات صلح آستانە قبول نمیکند ....
در حالی که نشست سه جانبه هیات های ایران، روسیه و ترکیه برای رایزنی و هماهنگی در باره مذاکرات صلح سوریه در آستانه، عصر یکشنبه در هتل ماریوت پایتخت قزاقستان آغاز شد که بشار جعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل که ریاست هیات سوری را در مذاکرات صلح قزاقستان برعهده دارد، گفته است که این مذاکرات تنها بین دولت سوریه و احزاب سوری انجام می‌شود و هیچ گفتگویی بین سوریه و ترکیه انجام نخواهد شد.

بی بی سی به نقل از خبرگزاری دولتی سوریه اعلام کرد، آقای جعفری گفته است: "ترکیه تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه را نقض کرده و به گروه‌های تروریستی کمک و از حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران جلوگیری می‌کند."

قرار است مذاکرات صلح سوریه روزهای دوشنبه و سه شنبه ۲۳ و ۲۴ ژانویه ( ۴ و ۵ بهمن) در شهر آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شود.

آقای جعفری همچنین گفته است نکات مهم در دستور جلسه این نشست شامل تحکیم آتش‌بس و رسیدن به زمینه‌های مشترک در زمینه مقابله با تروریسم است.

به گفته خشایار جنیدی، خبرنگاراعزامی بی بی سی فارسی به آستانه، دولت سوریه در حالی بر سر میز مذاکره می‌نشیند که از پیروزی تازه‌اش در شهر حلب روحیه گرفته و دست بالارا دارد. اما اختلاف اصلی میان دو طرف درگیر در سوریه و همینطور بانیان این نشست همچنان باقی است.