Skip to main content

به کاربر گرامی،... Anonymous

به کاربر گرامی،... Anonymous
ناصر کرمی

به کاربر گرامی،... Anonymous.... در رسانه های گروهی نوشتاری، شنیداری و دیداری مردم تُر تبار بارها و بارها تأکید شده است که جغرافیای سیاسی ایران برای مردم تُرک" زندان" است و با زور و اجبار آنها را در ایران نگهداشته اند و نمیگذارند بروند.
منِ از درگاه رانده و آخرین نفر از این جمعیّت هفتاد میلیونی ایرانی، از آنجا که به دمکراسی و اصول حقوق بشر، و به معیار ها و فلسفهء اخلاقی و معنوی و انساندوستی سکولار اعتقاد راسخ دارم، گفتم من به سهم خودم این دیورا زندان ایران را برای شما باز میکنم و دروازه های آنرا می شکنم تا شما از این زندان خلاصی یابید، و به هر کجا که میخواهید بروید. آیا این دیدگاه من انسانی نیست ؟ یعنی همان کاری که کوروش با فتح بایل با بابلیان کرد !.

اینکه موقع رفتن پیاده میروید و یا سوار ماشین و یا با هر وسیلهء دیگر تصمیم قطعی باشماست. امّا مطمون باشید که ما شما را مانند یک و نیم میلیون ارمنیان که عثمانیان هم تبار شما آنها را با کودکان و زنان و کهنسالان در کویر های سوریه بدون آب و غذا رها کردند، به کویرها و یا به کوه دشت ها نمی فرستیم. هم میهن گرامی در چه زمان و مکان من گفته ام مردم تُرک را به آلتایی میفرستم ؟
تمامی نوشته هایی که من در مورد تاریخچهء تُرک تباری نوشته ام، مانند این مقالهء انرژی بدون تعصب و بدون غرض ورزی، و کاملا بیطرف و بنا به منابع معتبر هست.
بنا به گفتهء آقای ... Lachin.... اگر در این مقاله انرژی اشتباهی است، چرا به آن اشتباه اشاره نمیکنند و فقط نمرهء منفی میدهند، در کجای این مقاله نامی از مردم تُرک آورده شده است. اینگونه برخوردها ریشه در سرشت، فرهنگ، و در جهان بینی ها دارد، که با آنها هیچگاه مسئلهء ملّی حلّ نخواهد شد، و همزیستی مسالمت آمیز صورت نخواهد گرفت.
مشکل من این است که بی پرده بر واقعیّتها و بر حقیقت ها انگشت میگذارم. اکنون هم میگویم که هدف پیشتازان تُرک آذری دمکراسی و حقوق شهروندی و فرهنگی نیست، بلکه هدف پشتیبانی مستقیم و غیر مستقیم از دو دیکتاتور و دو خون آشام بنام علی خامنه ای در ایران و اردوغان در ترکیه است. آیا مایهء شرم و سرخوردگی قوم تُرک آذری نیست که چهره های نمادین آنها این دو نفر باشند.
هم مردم تُرک آذری و هم بخش وسیعی از مردم ترکیه از آن شناخت و از آن مهارتهای انسانی برخوردار هستند، که به شکلی مدرن و متمدن خود را در ایران و در خاورمیانه و در جهان به نمایش بگذارند. تا زمانیکه الگوی شما خامنه ای ها و اردوغان ها میباشد، کسی شما را تحویل نخواهد گرفت و در بازار جهانی فروشی ندارید، و از شما فاصله خواهند گرفت و در بعضی مواقع مورد نفرت.
اگر من رئیس جمهور ایران بشوم، مانند اندیشمندان بینادگذار دمکراسی در آمریکا، اندیشهء کوروش کبیر را سرلوحهء کار خود قرار میدهم. زبان انگلیسی را زبان رسمی ایران خواهم کرد، زبان فارسی و دیگر زبانهای خرد و درشت را در ایران بکلی بر کنار و ممنوع میکنم.
در اوّلین فرصت، ساحل های دریای مازندران در شرق اردبیل را از چنگ جمهوری آران بیرون خواهم آورد و آنرا به اذربایجان شرقی وصل خواهم کرد. در اسرع وقت از جمهوری آذربایجان درخواست 70% از در آمد انرژی نفت و گاز آذربایجان را خواهم کرد و خسارتهای قرن گذشته را مطرح خواهم کرد. لولهء ترانسپورت نفت و گاز آذربایجان شمالی باید از سرزمین آذربایجان ایران بگذرد و به مردم آذربایجان حق ترانزیت پرداخت کند.
مانند گذشته نام ایالت ماد را بر آذربایجان شرقی و غربی خواهم گذاشت، و با آشتی دادن و متحد کردن دو قوم ایرانی کُردی و آذری آسیای کوچک (ترکیه) امروز را از چنگ اردوغان ها رهایی خواهم بخشید. روابط خوبی با ارمنستان و قفقاز برقرار خواهم کرد. بقیّهء کارها را میگذارم برای بعدأ . پس شما از همین حالا بفکر جمع کردن رآی باشید. شاید در کابینهء حکومت یک کرسی هم به شما تعلق گیرد. با سپاس