Skip to main content

به بهزاد خوشحالی

به بهزاد خوشحالی
بهمن موحدی(بامدادان)

به بهزاد خوشحالی
برخلاف عقیده تو، نتنها مردم ایران هموطنان زحمتکش کولبر کُرد خود را قاچاقچی نمی دانند، بلکه با آنها ابراز همدردی نیز می کنند و هدف قرار گرفتن کولبران توسط پاسداران جنایتکار رژیم را محکوم می کنند. از نگاه مردم ایران، قاچاقچیان اصلی همان سران مفتخور و جنایتکار سپاه پاسداران ضدخلقی می باشند.
ناتوانی رژیم غارتگر جمهوری اسلامی در بکارگیری سرمایه های ایران و رکود و تعطیلی کارخانه های صنعتی و تولیدی موجب روی آوردن کارگران حرفه ای و فنی به یک کار سنگین و جانکاه بنام کولبری شده است.میانگین واقعی سن کولبران 10 تا 80 سال است. اکثرآنها بدلیل فقرشدید تنها برای یک لقمه نان بارهای سنگین را در مسیری سخت و پرریسک بردوش میکشند.اکثرکولبران در واحدهای تولیدی شهرستان سقز و شهرک صنعتی قهرآباد، کارخانه قند، نوشابه سازی و لوله پلی اتیان کارگران فنی و حرفه ای بودند که با تعطیلی واحدهای -

تولیدی و تشدید بحران در دوران آخوند حسن روحانی بیکارشدند و به کولبری روی آوردند.
تعداد این رنجبران که برای لقمه نانی به چنین کار طاقت فرسایی دست میزنند دردولت روحانی رو به افزایش رفته است. کسانی که اگر توسط پاسداران رژیم کشته نشوند بعد از مدت کوتاهی بدلیل این کار طاقت فرسا بطور فیزیکی از دور خارج میشوند و دیگر همین لقمه ناچیز نان نیز از خانواده شان گرفته خواهد شد.
مردم ایران راه چارۀ همه این دردها و فجایع رادرجایگزینی این رژیم ضدبشری و غارتگر با یک حکومت دمکراتیک و لائیک و سوسیال می دانند .