Skip to main content

نمونه ای از تحلیل نادرست آقای

نمونه ای از تحلیل نادرست آقای
بهمن موحدی(بامدادان)

نمونه ای از تحلیل نادرست آقای هدایت سلطانزاده :
«"چپ ایران را نیز می‌توان قرینه‌ای از رژیم سلطنتی در حال سقوط نامید که ده سال پیش از انقلاب را در خانه‌های تیمی جدا از مردم سپری کرد و بنابراین، جسورترین فرزندان انقلابی کشور هرگونه فرصت سازمان‌دهی مردم را از دست داده و به خودسوزی عملی توانائی های خود روی آوردند و به این ترتیب ناخواسته میدان را به دست نیروهای تاریک جامعه سپردند."» !!!
در دوره ای که شاه اجازۀ نفس کشیدن به نیروهای مترقی و چپ نمی داد و اختناق و استبداد و جو ترس، رعب و وحشت را با دستگاه پلیسی و امنیتی‌اش، بر جامعه حاکم کرده بود، نیروهای چپ چاره ای جز این نداشتند که به مبارزۀ مسلحانه روی بیاورند و به خانه های تیمی پناه ببرند. مبارزۀ چریکی جنبش چپ در اواخر دهه چهل و سالهای دهه پنجاه،فرزند زمانۀ خود بود و مبارزه‌ای که شرایط مشخص در یک دوره‌ تاریخی معین، توجیه‌ گر نیاز و ضرورت آن .

حماسه‌ آفرینان فدایی که در 19 بهمن 1349 با حمله به پاسگاه سیاهکل، در جنگل‌های شمال جنگیدند، قهرمانانه ایستادند و در نبردی نابرابر، جان باختند، یک وظیفه‌ی بزرگ را بر عهده گرفته بودند. آن‌ها با به اهتزاز درآوردن پرچم سرخ مبارزه در راه آزادی و سوسیالیسم، در یکی از سیاه‌ ترین دوره‌های سلطۀ رژیم دیکتاتوری و اختناق شاه با صدایی رسا به رژیم اعلان جنگ دادند.