Skip to main content

چقدر زشت و ناپسند است که

چقدر زشت و ناپسند است که
بهمن موحدی(بامدادان)

چقدر زشت و ناپسند است که پانترکها مبارزی دلاور به نام اشرف دهقانی را که محبوب تمامی ایرانیان است را به نام خود مصادره می کنند. اشرف دهقانی و بردار قهرمانش فدائی شهید "بهروز دهقانی" و همچنین خواهر نازنینش فدائی شهید "روح انگیز دهقانی" از افتخارات ایران زمین می باشند. پانترک از نگاه تنگ نظرانه و عشیره ای و نژاد پرستانۀ خود می گوید که اشرف دهقانی افتخار آذربایجان و ژاندارک آذربایجان می باشد، گویا پانترک فراموش کرده است که آذربایجان قسمتی از خاک ایران و متعلق به ایران می باشد و تا ابد نیز متعلق به ایران باقی خواهد ماند. اشرف دهقانی افتخار ایران است.
پانترک بجای اینکه در باره جنایات و غارتگری های رژیم جمهوری اسلامی بنویسد، تاریخ را جعل می کند و سومر نامه می نویسد! درباره معنی نام آذربایجان مقاله می نویسد و به خیال خود می خواهد ثابت کند که نام آذربایجان ریشۀ ایرانی ندارد ! در صورتی که -

واژۀ ‌ «آتروپات‌» و ‌«آترپاد‌» و‌ «آذرپاد»‌ و‌ «آذربُد‌» ازسال ها پیش از تاختن اسکندر به ایران ، درزبان پارس کهن روا بوده است ، بویژه آنکه دسته ای دیگر از دانشوران بر این باورندکه نام این استان ، از نام فرماندار ایرانی این سرزمین درزمان اسکندرکه «آتورپات‌» نامیده می شد گرفته شده است و به همین انگیزه آنجارا «آ تورپاتکان» گفته اندکه از دوبخ «آتورپات+کان» ساخته می شود .
فردوسی می گوید :
به یک ماه در آذرآبادگان
ببودند شاهان و آزادگان
ودر جای دیگر می گوید:
و زان جایگه لشکر اندرکشید
سوی آذرآبادگان پرکشید

نظامی گنجه ای می گوید :

از آنجا به تدبیر آزادگان
بیامد سوی آذرآبادگان