Skip to main content

مقالۀ خوبی بود , از خواندنش

مقالۀ خوبی بود , از خواندنش
بهمن موحدی(بامدادان)

مقالۀ خوبی بود , از خواندنش لذت بردم.
آخوندها گروهی مفت‌ خور، دروغگو، کلاهبردار و جنایتکار حرفه‌ای بیش نیستند، و تنها کاری که از دست شان ساخته است، ایستادگی در برابر تکامل، تحول و پیشرفت ایرانیان است . آخوندهای پست‌ فطرت، شیاد حرفه‌ای، مفت خور، خود را از سربازی معاف کرده، و از سازمان اوقاف حقوق بیکاری دریافت میکنند، و کلاً ملایان نه کارگراند، نه بافنده، نه ریسنده، نه سازنده، نه دوزنده، نه نجار، نه بقال، نه بنا، نه دست فروش، نه کشاورز، و نه دامدار، نه آهنگر، نه سرباز، نه رفتگر، و کلاً هیچ کاره مفت خور و انگل حرفه‌ای جامعۀ ایران هستند. این شیادان بی وجدان شارلاتان، به غیر از دروغگویی، حیله گری، صحنه سازی و ایجاد جنگ‌های خونین، فریب دادن مردمان وحشت زده از خرافات مذهبی آخوند ساخته، و گدایی دینی کار دیگری انجام نداده، و مایل به فراگیری هیچ کسب و حرفه‌ای نیز نبوده و نیستند. این جماعت مفت خور -

کثیف ، زالوهایی هستند که باید نسل آنها از ایران ریشه کن شود .
سخنانی ناب از بزرگان و اندیشمندان در مورد ملاها و روحانیان:
شهید راه وطن و اندیشمند و آزادیخواه بزرگ "میرزا آقاخان کرمانی " :
«از طایفه آخوند و ملا بر حذر باش که اگر دوست باشند مالت را میخواهند و اگر دشمن شوند، خونت می خورند... ملا شدن چه آسان، آدم شدن چه مشکل! خلاصه به اعتقاد من ظلم و خرابی ملاهای ایران به بیچارگان بیشتر از سلاطین ظلم و جور بوده است.»
تولستوی:
«روحانیان ذهن مردم را تیره و تار می کنند و آنان را در حالتی از کودنی همیشگی نگاه می دارند.»
احمد کسروی:
«بهترین نمونه از زیان کیشها و از بدیهایی که در پیروان خود پدید می آورد حال ملایان است که پیشوایان دین می باشند. همان بهتر که کسی حال آنان را بسنجد و اندازه تیره مغزیشان به اندیشه سپارد. آیا دین برای پروردن چنین کسانی می باشد؟! آیا برای پروردن چنین کسانست که خدا برانگیختگان (پیامبران) بر می انگیزد؟!!»
دیوژن:
«زمانی که به روحانیان، پیامبران و رویاشناسان می نگرم، به عنوان انسان چیزی را پست تر از آنان نمی دانم.»
نیچه:
«فاتحه ی روحانیان و خدایان وقتی خوانده شده است که انسان به علم دست یابد!»
ولتر:
«نخستین روحانی، نخستین کلاهبرداری بود که به نخستین ناآگاه برخورد.»
رابرت اینگرسُل:
«در همه ی دوران ها ریاکارانی به نام «روحانی» تاج بر سر دزدانی به نام «شاه» نهاده اند!»
ویکتور هوگو:
«در هر دهکده ای یک مشعل است؛ معلم مدرسه. و یک خاموش کننده ی مشعل؛ ملای ده!»
توجه داشته باشید، که اگر بجای خواندن هفده رکعت نماز روزانه، هفده دقیقه مطالعه و کسب دانش روزانه به پیروان اسلام تکلیف شده بود، امروز هیچ مسلمانی در دنیا وجود نمیداشت.