Skip to main content

باتشکر از جناب ابراهیم رفرف

باتشکر از جناب ابراهیم رفرف
Anonymous

باتشکر از جناب ابراهیم رفرف وآقای اسماعیلی: مضافا باید اشاره کرد:1- که طبق نوشته خود نویسندگان فارس تاریخ فارس ها از هخامنشیان شروع می شود علارغم اینکه زبان هخامنشیان با زبان فارسی امروز دو زبان جداگانه است. اما باید پرسید قبل از هخامنشیان چه مردمانی در آذربایجان زندگی می کرده اند. آیا ترک بودند یا فارس یا کسان دیگر.
2- بعد از حمله اعراب به ایران پادشاهان ترک در حدود 1150 سال در ایران حکومت کرده اند در این مدت پادشاهان ترک اکثرا زبان فارسی که زبان دیوانی بود (زبان فارسی = هندی – دری - تاجیکی= شاخه ای از زبان سانسکریت هند) را یاد میگرفتند و این زبان را تبلیغ وبه شعرای فارسی گوی کمک مالی می کردند و هیچ کسی را وادار نمی کردند که زبان ترکی را یاد به گیرند. در عرض این مدت در آذربایجان همیشه مکتب به زبان فارسی بوده وشعرای ترک فارسی را در این مکتب ها یاد گرفته و به فارسی شعر سروده اند

شعر سروده اند (مثل نظامی-خاقانی - شمس تبریزی و غیره) وبه غیراز زمان فرقه دموکرات آذربایجان هیچ زمان مکتب درآذربایجان ترکی نبوده میشه این آقایان بفرمایند به چه علت زبان فارسی جای گزین زبان آذری در آذربایجان نشد ولی زبان ترکی جای گزین زبان آذری شد.
3- این آقایان ادعا می کنند که مردم آذربایجان آذری (فارس) بودند وبعدا زبان ترکی توسط ترک هابا زبان فارسی جای گزین شد. بلوچ ها هم فارس بودند بعدا بلوچ شدند عرب های ایران هم فارس بودند بعدا عرب شدند کرد ها هم فارس بودند بعدا کرد شدند زبان فارسی چرا اینقدرزبان بدرد نخور بود که این مردمان زبان فارسی را کنار گذاشتند و زبان دیگری را یاد گرفتند.
با تشکر انزابی