Skip to main content

جناب جمال و بهمن موحدی گرامی

جناب جمال و بهمن موحدی گرامی
کیانوش توکلی

جناب جمال و بهمن موحدی گرامی / در تجزیه و تحلیلی سیاسی می باید . ارزوها و اهداف سیاسی حزبی و یا غیر حزبی را کنار گذاشت و انگاه صحنه را بدون عینک ایدئولوزیک دید. به بررسی اوضاع پرداخت موضوع حمله نظامی امریکا ویا اسرائیل موضوع 35 سال گذشته است. من یادم می اید که پس از حمله نظامی امریکا به طالبان افغانستان ، بوش پسر برای اینکه به عراق و یا ایران حمله کنه ؛ به قول معروف «شیر و یا خط » کرد. موضوع این بود که پس از فروپاشی شوروی ، امریکایی ها بسیار مغرور شده بودند و قصد داشتند؛ خاورمیانه را از نیروهای ضد غربی« صاف و صوف» نمایند و نظم نوین جهانی را در خاورمیانه برقرار نمایند.

ولی این غرب و دقیقا این امریکا بود که «صاف و صوف» شد .میلیارد ها دلارهزینه و بیش از 10000 سرباز امریکا کشته وهزاران سرباز معلول شدند . نتیجه:رشد افراط گرایی اسلام سنی ، ظهور داعش ، گسترش نفرت عمومی در خاورمیانه علیه امریکا شد(بجز مردمان ایران که سمپاتی بیشتری نسبت به غرب پیدا کردند). اوباما یک سیاهپوست با ان افکار دمکراتیک و انسانی اش برای این انتخاب شد که ابروی رفته امریکا به جوب باز اورد.
حمله نظامی امریکا به عراق و افغانستان دقیقا بسود جمهوری اسلامی ایران تمام شد و د شمن خونین جمهوری اسلامی ایران بدست «شیطان بزرگ» از بین رفتند. عراق نور مالکی از ان ایران شد و افغانستان وابسته امریکا عملا از جمهوری اسلامی حساب می برد و ایران سیاست همکاری با طالبان را بخاطر جلو گیری از داعش به بازی گرفته است..... این کامنت ادامه خواهد یافت