Skip to main content

آقای توکلی. شما طوری در مورد

آقای توکلی. شما طوری در مورد
Anonymous

آقای توکلی. شما طوری در مورد انتخاب اوباما حرف می زنید که انگار احمدی نژاد بود. او با رای مردم انتخاب شد نه با تقلب نیروهای مسلح امریکا. آمریکا اشتباه تاکتیکی میکند ولی نه اشتباه استراتژیک.
همه چیز در دنیا دور اقتصاد میچرخد.
- بعد از بحران اقتصادی اخیر که علت اصلی آن ولخرجی بانکها ( بحران ادواری سرمایه داری به کنار) در دادن وامهای بی پشتوانه بود اقتصاد غرب در حال رشد است. در ژانویه امسال در آمریکا 270 هزار کار جديد ایجاد شد. در بریتانیا با وجود برگزیت رشد اقتصادی ادامه دارد و در آلمان صادرات رکورد زد و از چین پیشی گرفت.
-رشد بالای اقتصاد چین به علت دخالت دولت در پایین نگهداشتن ارزش یوان بطور مصنوعی است تا محصولات ان ارزان بماند. آمریکاهم از این مسئله ناراحت است.
--سقوط شوروی بخاطر مسابقه تسلیحاتی با غرب و خرج جنگ در افغانستان بود و به ورشكستگي آن انجامید. آن اواخر نان نبود مردم...

بخرند. بصورتی مشابه روسیه را الان درگير دو جنگ کرده اند. سوریه که کمی ارام شد اوکراین شروع شد. آمریکا هم که مسابقه تسلیحاتی را دوباره شروع کرد.
- چین الان مجبور شده تا اعلام کند که محدودیت شرکتهای خارجي را لغو خواهد کرد.
- نفت fracking آمریکا ان کشور را از نفت خاور میانه بی نیاز کرده است. در نتیجه خاورمیانه دود هم بشود چه فرقی برای غرب دارد. تروريسم هم که جر چند نفر در سال بيشتر نمیگیرد که بسيار کمتر ار حوادث دوچرخه سواری است.
آنچه صاف و صوف شد و خواهد شد خاورميانه و کشور ماست و احتمالاً روسیه.