Skip to main content

آقای بابک خرم دین هم میهن

آقای بابک خرم دین هم میهن
Anonymous

آقای بابک خرم دین هم میهن آذربایجانی من، این آقایان چنان از فاشیسم فارسی و شوونیسم حرف میزنند که گویا ما قومیت های ایرانی به خصوص فارسها از صبح که از خواب بلند میشیم خنجر و چاقو دست گرفتیم که سر هویت و گویش و زبان آن یکی را ببریم!
من خودم گیلک هستم اما باور کنید در میهمانی ها و خودمانی های خود علاوه بر آهنگ فارسی و گیلکی گاهی با آهنگ های آذری با موسیقی ترکی میرقصیم و خوش میگذرانیم، موسیقی و ترانه این منطقه از کشورمان رو دوست داریم هر موقع که محصولی از مغازه و فروشگاه میخرم که از تبریز یا ارومیه اومده و اسم و نشانی از ترکی داره از فروشنده ترک زبان معنی اون واژه یا اسم رو میپرسم، تمام بچه های ایران زبان مادری و گویش مادری خودشون رو در دل خانواده ها یاد میگیرند و به راحتی میتوانند به گویش یا زبان مادری خودشون حرف بزنند چه کسی اونها رو از این زبان یا گویش محلی دور کرده؟ من

سالهاست که میدونم این بهانه های هویت خواهی و زبان مادری و ملت ملت کردنها تنها بهانه هایی است برای تجزیه و خاک خواهی! طرف خاک میخواد هزار انگ و برچسب به فارسها از قبیل فاشیست و شوونیست و ال و بل میچسبونه هزار بهانه میاره که زبان مادریم رفت و هویت قومیم رفت که در نهایت هدف شومش رو پشت این چیزها مخفی کنه.
چرا گویش قومی من مورد تاخت و تاز فارسها نیست؟ چرا هویت و رسوم و لباس و فرهنگ قومی من مورد تاخت و تاز اونها نیست؟
به هرحال از قلم شیوا و تفکر میهن پرستانت سپاسگزارم.