Skip to main content

جناب مجددی

جناب مجددی
Anonymous

جناب مجددی
این طرز صحبت کردن به فارسی باید مختص جنابعالی باشد. اگر کسی از کاربران دیگر به این سبک صحبت میکنند لطفاً ما را از تاریکی در بیاورند. حتی اگر در فارسی قدیم به این سبک صحبت ( احتمالاً فقط در متون ادبی) میشد الان منسوخ شده است. چرا مثال از نوشته های معاصر نیاوردید. مسخرگی این فرمول را در ترجمه جمله زیر بیابید.
I would want to go to the party but I became ill.
جناب مجددی، من پزشکی هستم که درد انسانها را تسکین میدهم. انسانها را از هفتاد و دو ملت هم درمان کرده ام. انسانها هر چه نا آشناتر برایم جالبترند. من و شما 180 درجه در طیف انسانيت با هم فاصله داریم. دیروز پرو یا بولیوی از فقیرترین کشورهای دنیا اعلام کرد که برای جلوگیری از انقراض شش زبان در خطر محلی اقدام خواهد...

کرد. شما زبان بزرگترین ملیت کشور را بی ارزش میخوانید ! بنابراین خود را با من مقایسه نکنید. من فاشیست نیستم.
من وقتی کامنت پزشکی مینویسم تیتر دکتر را میزنم که نشان بدهم کامنت موثق است ، مانند وقتی که بیماری شما را تشخیص دادم. میدانید که متخصصان روانشناس در آمریکا بیماری شخصیتی دانالد ترامپ را از حرفها و نظرهای او تشخیص داده اند. در بقیه کامنت ها من هم یک ادم معمولی هستم با یک نظر معمولی و عقده خود بزرگ بینی ندارم.
من ادعای زبانشناسی ندارم. خوشبختم با زبان ترکی آذربایجان با خانواده و فاميل محاوره میکنم و به زبان سوئدی و بخصوص انگلیسی تسلط دارم.
زبان فارسی که به من تحمیل شده در حد محاوره از سر شما هم زیاد است. این زبان ارزانی خودتان باد. ور رفتن و پس و پیش کردن کسره و فتحه و ضمه و عمه را به شما واگذار می کنیم.
بحث با شما در ضمن نه برای مجاب کردن شما بل برای نشان دادن ماهیت تمامیت خواهان راسیست و فاشیست به جوانهای ترک است تا بدانند با چه نا کس هایی در طرفند.