Skip to main content

خلق قهرمان ایران از انقلاب

خلق قهرمان ایران از انقلاب
بهمن موحدی(بامدادان)

خلق قهرمان ایران از انقلاب سال 57 به هیچ وجه پشیمان نیست و امروز نیز به دنبال به پیروزی رساندن انقلاب سوم و سرنگونی رژیم جهل و جنون آخوندی است.
خلق شریف و قهرمان ایران با انقلاب ضدسلطنتی سال 57 و سرنگونی قهرآمیز نظام سلطنتی وابسته به امپریالیسم پهلوی نشان داد که خواهان ایرانی متحد و یکپارچه و جمهوری مستقل و دمکراتیک هستند و سرکوب خونین خواسته های انقلاب سال 57 توسط خمینی خون آشام، به هیچ وجه از ارزش و اهداف انقلاب بهمن و مبارزه ضدسلطنتی و ضدامپریالیستی خلق ایران برای یک ایران متحد و آزاد و مستقل نمی کاهد. بیش از یکسال مبارزه متحدانۀ خلق ایران، در صفوف سه نسل و به صورت میلیونی ، حاکی از آن بود ، که نیروهای انقلابی (سازمان چریکهای فدایی خلق ایران و سازمان مجاهدین خلق ایران ) و خلق ایران بر تمامیت ارضی ایران و ایرانی دمکراتیک و مستقل و ضدسلطنتی و ضدامپریالیسم صحه می گذارند. خلق ایران -

نشان داد که قدرت آنها در ایرانی متحد، دمکراتیک و یکپارچه است.
در ضمن حق تعیین سرنوشت خلقها در ایران به هیچ وجه به معنای مُبلغ جدائی و تجزیۀ ملی نیست، بلکه به معنای این است که خلقهای ایران به دور از تحکم و هژمونی یک خلق یا یک گروه بر دیگر خلقهای ایران، زندگی نوینی را آغاز نمایند، در یک کلام ایران به معنای واقعی کلمه متعلق به همۀ ایرانیان باشد. این دسته از چپهای ایرانی ، اتحاد داوطلبانۀ خلقها و حق تعیین سرنوشت را شکل حکومتی دمکراتیک و فدرال می دانند که در آن همۀ خلقهای ایرانی بطور همسان در جوار هم به زندگی و سازندگی مشغول باشند. فدرالیزم مدرن و اداری و غیرقومیتی که خواهان دیوار چینی نژادی و قومی بین ساکنین ایران نیست، از اشکال حق تعیین سرنوشت برای خلقهاست که تناسب بسیاری با موقعیت ساکنین ایران دارد. اما آن حق تعیین سرنوشتی که مُبلغ جدائی و تجزیۀ ملی باشد ، هیچ تناسبی با موقعیت ساکنین ایران ندارد و اساساً مربوط به کشورهایی است که زیر سلطۀ امپریالیستها و استعمارگران هستند.