Skip to main content

اقبالی جان / اولا متن تصحیح

اقبالی جان / اولا متن تصحیح
کیانوش توکلی

اقبالی جان / اولا متن تصحیح شده را در متن مقاله ات گذاشتم 2- تقریبا سه ماه پیش تصمیم گرفتیم که حداکثر 5 بار ویرایش برای هر کار بر ؛ منتها متاسفانه به اطلاع شما نرساندم . مسئولیت این کار بعهده من بود و مسئول فنی مقصر نیست . 3_ پیشنهاد شما هم را با مسئول فنی در میان می گذارم . دلایل فنی در ادامه کامنت امده است:

دلایل فنی محدود کردن امکان ویرایش

ایران‌گلوبال بیش از 200 نفر کاربر دارد. حدود 30 نفر از این تعداد، مطالب خود را مرتبا ویرایش می‌کنند. برخی مقالات بیش از 200 بار ویرایش شده‌اند.

سیستم سایت تمامی این ویرایش‌ها را حفظ می‌کند و ما این امکان را داریم که هر ویرایشی را برگردانیم.

وقتی سیستم سایت همه ویرایش‌ها را حفظ می‌کند، به این معنی است که اگر مقاله‌ای مثلا 100 بار ویرایش شده است، 100 مقاله در بانک اطلاعاتی وجود دارد.

علاوه بر ویرایش‌های نویسندگان، مطالب هم که جا به جا می‌شوند، هر جا به جایی به معنی یک ویرایش و از نظر بانک اطلاعاتی یک مقاله است.

همچنین بارها پیش آمده است که نویسنده‌ای تمامی مطالب خود را "ویرایش" کرده، همه مطلب و حتی تیتر آن را باک کرده و تنها یک نقطه گذاشته است. یعنی از یک طرف لینکهایی که به آن مطلب در شبکه‌ها داده شده‌اند خراب شده و از طرف دیگر امنیت سایت نیز به خطر افتاده است. تصور بکنید کسی 50 مطلبی را که در سایت منتشر کرده، به این حال و روز درآورده باشد. چقدر باید وقت صرف شود تا به حالت اول برگردانده و احیا شوند!

با افزایش تعداد ویرایشها، حجم بانک اطلاعاتی سایت نیز به شدت بالا می‌رود و افزایش حجم بانک اطلاعاتی یکی از مشکلات اساسی ماست زیرا سرعت سایت کم می‌شود، و همچنین بک آپ گرفتن از آن گاهی غیرممکن می‌شود و...

به همین دلیل به فکر چاره افتادیم و راهی که پیدا کردیم، محدود ساختن امکان ویرایش بود.

قرار شد که امکان ویرایش محدود شود و به 5 بار کاهش یابد. یعنی وقتی کسی مطلبی را 5 بار ویرایش کرد، سیستم، امکان ویرایش آن مطلب مشخص را از او می‌گیرد.

محدود شدن امکان ویرایش هم بطور اتوماتیک به همه همکاران سایت اطلاع رسانی شده است. به این ترتیب که هر بار کاربری مطلبی را ویرایش می‌کند، سیستم به او اطلاع می‌دهد که چند بار دیگر امکان ویرایش دارد.