Skip to main content

بابک جان، مخالفت با دیکتاتوری

بابک جان، مخالفت با دیکتاتوری
کیانوش توکلی

بابک جان، مخالفت با دیکتاتوری شاه با شرکت در انقلابی که رهبرش یک ملای قرون وسطایی بود، تفاوت دارد. من بطور مشخص دو مطلب را گفتم اول پس از اصلاحات ارضی شعار( اصلاحات آری و دیکتاتور ی نه) بعبارت دیگر مخالفت با دیکتاتوری شاه آری" یعنی مبارزه با دیکتاتوری شاه حقانیت داشت و دارد ؛ در حالی که شما سخن از ندامت من با مخالفت با دیکتاتوری شاه را نتیجه گرفته اید که کاملا نتیجه گیری غلط ونآدرست می باشد. دوم گفتم دست به اسلحه بردن غلط بود و ما نمی بایست دست به سلاح می بردیم . در قسمت «در باره ما » نوشته ام که« سایت مخالف هزگونه نژادپرستی و راسیزم و اختلافات و جنگهای قومی-ملی است. مطالبی که مبلغ نژادپرستی و فاشیزم، ایجاد کینه و دشمنی در میان اقوام و ملیتها و مردمان ساکن ایران باشند، منتشر نخواهند شد ولی بحثهای نظری و تئوریک درباره این مقولات امکان انتشار در سایت را دارند.

دمکراسی مدل های متفاوت و گوناگونی دارد . دمکراسی مورد نظر من ، مدل دانمارک است . بطور مثال سالها ی پس از جنگ جهانی دوم ، نئونازیست های آلمان تبلیغاتشان را در دانمارک انجام می دادند و دارای رادیو و دیگر مراکز تبلیغی بودندویا انکار هلوکاست در فرانسه و آلمان جرم دارد ولی در دانمارک جرم ندارد. در ضمن بایستی نگاهی رئال به سایت ایران گلوبال داشت اگر نگاهی واقعی به مطالب اتنیکی در ایرانگلوبال بیاندازیم، به روشنی دیده می شود ،که ما نژادپرستی آریایی، ترکی ، کردی و عربی داریم. خوب اگر بخواهیم خطوط قرمزی برای نژاد پرستی در سایت بگذاریم ، بسیاری از مطالب اتنیکی را باید ، سانسور کنیم. بنابراین ما بایستی یک تعادل نظری را در سایت رعایت کنیم . خوب شما در نظر بگیرید اگر بنده مقاله فلان کس که افکاری ترک ستیزی دارد را حذف کنم ؛ در مقابل از من خواهند خواست پس مقالات آن طرفی را هم سانسور کن... در نتیجه کار من می شود، سانسور.... چیزی از ابتدا تاسیس سایت نفی هر گونه سانسور بود و هست . البته آزادی بی قید و بند بسیار فاصله دارد.
انقلاب 57 به ویرانی ایران انجامید ؛ مسئولیت این انقلاب هم بعهده رهبری انقلاب یعنی خمینی بود. حالا که به گذشته نگاه می کنم راه درست شعاری بود که ان زمان جبهه ملی می داد .« آصلاحات آری _ دیکتاتوری نه» اگه ما با این نگاه به انقلابی که اصلن دست ما نبود ، مواجه می شدیم ؛ سعی نمی کردیم که به رادیکالیسیم ان بدمیم .آری من پیشمانم که در چنین انقلابی به رهبری یک ملای قرون وسطایی شرکت کردم ولی از اینکه با دیکتاتوری شاه مخالفت کرده بودم ، ابدا پیشیمان نیستم