Skip to main content

نوشتار بسیار خوب تاریخی

نوشتار بسیار خوب تاریخی
Anonymous

نوشتار بسیار خوب تاریخی بود .اما انچه شکست بختیار را تضیمن کرد دشمنی دو گروه دینی و چپی با نظام سلطنت و باور ساده لوحانه به نظام عدالت خواهانه عهد علی و نظام سوسیالیستی نوع شوروی بود . از فردای 28 مرداد تا سال 57 فرصت برای اندیشه و سازماندهی بود .فرصت برای بررسی در باره انچه در شوروی سابق گذشته است .گزارشی و یا کتابی از سالهای حکومت وحشت استالین که کشتار های 50 هزار نفری راه انداخته بودند در دسترس جوانان ان زمان نبود .( هنوز هم بخش باسواد و سیاسی کار ما نمی خواهد بداند در ان زمان در روسیه چه گذشت ) اغلب جوانان دانشگاهی هر گز نگاهی انتقادی به جریانی بنام ماکسیسم لنینسیم نداشتند هنوز هم ندارند . چهار جلد لنین و یک مانیفست و یک تفنگ و یک دنیا سراب برای جامعه سوسیالیستی جریانی بنام هویت ایرانی منافع ملی ازادی و انتخابات ازاد

نمیشناخت. مارکس به عنوان یک انقلابی یک فیلسوف یک پیامبر مسلح عقل از دشمنان نظام سلطنت برده بود در حالیکه باید میدانستند مارکس بزرگترین لطمات را به بشریت تحت عنوان قدرت برای پرولتاریا زده است .
شادروان بختیار میتوانست ایران را از هیولای ادمخواران اسلامی و جلادان چپ نجات دهد اگر او را می فهمیدند .انها که تجربه انقلاب مشروطه و 28 مرداد و خرداد 42 را در حافظه خود داشتند و خطر سقوط سلطنت را پیش بینی میکردند اقدامی تاریخی برای جلوگیری از فاجعه انجام ندادند .نه تنها مخالفان سلطنت بلکه خود دربار و هواداران به نقش تاریخی نظام و سرنوشت ایران در صورت واژگونی باوری نداشتند و پیشاپیش گریختند .شادرون بختیار در میان گروهی که فرار میکردند و دزدان و غارتگران و ادمکشانی که از پی می امدند گرفتار بود .این فاجعه ادامه دارد و گروهای مدعی بیش از بیش به تخریب ایران دست میزنند . نه پیمانی و نه وحدتی با هم ونه باوری به ازای و تمامیت ارضی ایران دارند .هنوز هم اندیشه بختیار و بختیاروجود دارد ولی خود خواهی و بی مسئولیتی مدعیان خوشبختی نسل اینده و سرنوشت ایران را تباه میکند.