Skip to main content

گذشته و چشم انداز آینده

گذشته و چشم انداز آینده
آ. ائلیار

گذشته و چشم انداز آینده

-مشکلات اقتصاد وابسته ی ایران، دیکتاتوری انحصار طلب شاه، لزوم «سوراخ تنفس» دردیکتاتوری شاه جهت حفظ منافع شرکتهای غربی، سیر نزولی اقتصادی، را میتوان بخشی ار علتهای مهم انقلاب بهمن شمرد.

-حمایت غرب از پان اسلامیسم در برابر شوروی، حمایت غرب در گوادالوب از پان شیعیشم خمینی در برابر « نیروی سکولار انقلاب بهمن»، وجود شبکه ی گسترده ی روحانیت ، عدم تشکیلات متحد و مستقل سکولار جهت رهبری انقلاب بهمن ، موجب حکومت ملاها در ایران شد که از زاویه ی وجود « دیکتاتوری، خرابی اقتصاد، ایده لوژی گرایی ، اعمال تبعیض و استثمار ، ژاندارم گرایی منطقه ای » ، ادامه ی حکومت پهلوی بود و هست ، که نافی همه ی اهداف انقلاب بشمار میاید . خواست مردم که عبارت بود از آزادی و استقلال و دموکراسی ، رفع تبعیض و عدالت اجتماعی به تمامی نقض شده است.

-حمایت غرب از اسلامیستها، از کنترول غرب خارج شدن آنها ، راه اندازی جنگهای منطقه ای توسط غرب، اسلامیستها و دیکتاتورها، موجب هجوم میلیونها آواره به غرب، تروریسم، و تقویت « نیروی راستگرایان و ناسیونالیستها »در غرب شده
که نمونه اش ترامپ است.

- ادامه ی این جریان، قدرتمند شدن راستها در جهان، جنگها ی بیشتر، و آوارگی و نفی بیشتر ارزشهای دموکراسی و دموکراتیک را در پی دارد.

- شرایط جهانی و منطقه ای متحد شدن فعالان آذربایجانی با گرایشهای مختلف را - به گرد ارزشهای « نفی تبعیض و دیکتاتوری و بی عدالتی اجتماعی، برای ایجاد برابری و آزادی و کسب حقوق جهت تعیین سرنوشت و حق جدایی، عدالت اجتماعی برای افراد جامعه » تحت رهبری یک« جبهه ی متحد» بیش از پیش ضروری ساخته است.