Skip to main content

این بار از همدلی و توافق

این بار از همدلی و توافق
Anonymous

این بار از همدلی و توافق وزارت اطلاعات، وارش فیلم ، سایت منجنیق و سایر دست اندرکاران وبه ویژه سایت اخبار روز، ارگان رسوبات و پسمانده های یک جریان روشنفکری شکست خورده، از انتشار و درج ویدیوی "شکار جاسوس" با تدوین و متن ویژه نهایت تشکر را دارم. همکاری قابل تاملی است. به هر حال نزدیک چهل سال بود که دلم هوای دیدن آن را داشت. نگاهی دوباره به شخصیت و افکار و دنیای مرد هنوز جوانی که بودم، تمام آنچه از سر گذرانده بودم و تمام انچه هنوز در پیش بود. سیر و سیاحت غریبی که از آن لحظه تا این دهکده و عمر اندککی که در پیش است بیانجامد.

آنچه به خود من و معنای من از زندگی مربوط میشود برای کسی گفتنی نیست. بارها و منجمله در همین ویدیو از من گفته شده که در صورت تکرار تاریخ هزار بار دیگر باز هم همان کار را میکردم که کردم و آنهم به دلیل زیبائی زندگی من حاصل از عمر طی شده است. اما شرح احوالات و سیر و سلوک این دنیوی و پاسخ به همه مدعیان را در کتاب " یک فنجان چای بیموقع" و مقاله "شرح اخلاق یک شورشی بیشرم " داده ام و ما حصل این زندگی شناختی است که بعید می بینم در گنجایش فهم آدمهائی که ادمها را با نگاهی سیاسی وذهنیتی مکانیکی نگاه میکنند قابل درک باشدهرچند خود را روشنفکر بخوانند و البته من هم اصراری ندارم با اینحال شرح آن را هم در "داستان تمام داستانها" آورده ام.
من هم به تبعیت از ژان ژاک روسو
. . . "... این کتاب را به دست گرفته در پیشگاه داوری والا حاضر خواهم شد. به آواز بلند خواهم گفت: این است آنچه کرده ام، آنچه اندیشیده ام، آنچه بوده ام. بد و خوب را با صراحتی یکسان بیان کرده ام. نه از بدی نکته ای را نا گفته گذاشته ام و نه چیزی به نیکی افزوده ام... . خود را بدان گونه که بودم نشان داده ام؛ پست و فرو مایه، هر گاه چنان بوده ام و نیز خوب و بخشنده و بزرگوار، هر گاه چنان بوده ام. باطنم را بدانسان که تو خود دیده ای، آشکار کرده ام. انبوه بی شمار همنوعانم را در پیرامونم جمع کن. باشد که به اعترافاتم گوش فرا دهند، باشد که از رذالت هایم به ناله در آیند، باشد که از مصیبت هایم شرمسار شوند. باشد که هر یک از آنان نیز با همین صداقت، در پای سریر تو از مکنونات قلب خویش پرده بردارد و سپس تنها یکی از آنان، اگر شهامت داشته باشد، بتواند بگوید: من از این مرد بهتر بودم"
گواتاویتا 19 فوریه 2017