Skip to main content

جناب ائلیار

جناب ائلیار
Anonymous

جناب ائلیار
نقطه نظرهای شما در کل درست است و در حقیقت تعریف دمکراسی است. شما متد دمکراتیکی پیشنهاد میکنید تا خلقها و جریانهای سیاسی آنان بدان گردن نهند و پایبند باشند تا خون از دماغ کسی نیاید. البته این کاریست بسیار مثبت همانطور که پدربزرگ به نوه هایش میگوید شلوغ نکنند.
مشکل آنجاست که نوه ها همچنان شلوغ خواهند کرد و چون همکاری نمیکنند نصیحت پدر بزرگ بی فایده خواهد بود. تا اینکه پدر بزرگ چند تا درگوشی بزند تا نوه ها ساکت شوند! دمکراسی قوانین خود را می طلبد.
اصول دمکراتیک فقط در محیط دمکراتیک کارگر است. محیط دمکراتیک جایی است که مردمی که دمکراسی می فهمند زندگی میکنند و قانون اساسی آنها هم حامی آنهاست.
در مناطق ما که جهنمی از دین، خرافات، بیسوادی ، فقر، جهالت، طايفه بازی، دروغ، تزویر، استبداد و وحشیت است اصول دمکراسی چه معنایی دارد؟ در ثاني اگر یک طرف مجادله بداند که رعایت دمکراسی ...

به ضررش تمام خواهد شد و تصمیم بگیرد دمكرات نباشد چه باید کرد؟
یوگسلاوی سابق دمكرات ترین کشور اروپایی شرقی بود. صربها نخواستند دمكرات باشند تا اینکه زور ناتو رسید.
نصایح شما درست است ولی در این مرحله برای آذربایجان گمراه کننده است. کردهای تا دندان مسلح دنبال دمکراسی نیستند. حرکات سیاسی نظامی آنها اثبات ابن مسئله است. آزربایجان باید مسلح شود. برای حرکت مستقل آزربايجان دیگر دیر شده است. باید با ترکیه و آزربایجان شمالی جبهه مشترک ایجاد کرد. تاريخ و دوران معاصر نشانگر شکست قلم در مقابل زور است. همانطور که خمینی قلمها را شکست!