Skip to main content

All Extremists should be Shot

All Extremists should be Shot
peerooz

All Extremists should be Shot - bumper stickers
گر چه جناب کرمی احتیاج به ترجمه ندارند ولی بر چسب سپر ماشین میگوید که همه افراطی ها باید معدوم و تیر باران شوند - که البته شامل خود گوینده نیز میشود.

جناب کرمی افراط گرا, میفرمایند " ..... نمیدانم که این مخالفت شما با برکناری زبان فارسی وابسته به عربی امروز و جایگزینی زبان انگلیسی چیست ؟ من اگر بیشتر از شما به تاریخ و ادبیّات ایران علاقه مند و متعهد به پاسداری آنهها نباشم، کمتر از شما نیست [ یعنی [ کمتر از شما علاقه مند و متعهد به پاسداری آنها نیستم ]. دلیل عقب ماندگی پاکستان و یا الجزایر و لبنان و تونس دین و مذهب اسلام و فرهنگ اجتماعی اسلامی است.....".

یعنی دلیل عقب ماندگی پاکستان و یا الجزایر و لبنان و تونس دین و مذهب اسلام و فرهنگ اجتماعی اسلامی است, نه زبان آنها. و اگر انگلیسی را به فرض محال جانشین این زبانها بنمائیم

تمام فرهبگ و یادگارهای وابسته به آن را از دست میدهیم بدون آنکه چیزی تغییر کند. ایشان باید بدانند که هیچ زبانی در دنیا کامل نیست و از نظر فرهنگی هیچ زبانی بر زبان دیگر برتری نداشته و نخواهد داشت. هر فرد علاقمندی باید بکوشد و معمولا میکوشد که زنده ترین زبان بین المللی - امروزه انگلیسی - را نیز بیاموزد و این ساده ترین و عملی ترین راه حل مساله است نه جانشین کردن همه زبانها با انگلیسی, ( اگر مساله ای وجود داشته باشد). در عوض مساله واقعا موجود اینست که همه افراطی ها باید اعدام گردند!!!