Skip to main content

جناب راز,

جناب راز,
peerooz

جناب راز,
اگر هر دو پاسخ به من, از شما باشد تفاوت بین دو کامنت " از زمین تا آسمان است". کاش به همان پاسخ اول قناعت میفرمودید و کار به " میمون هر چی زشت تره بازیش بیشتره! " از کسی که " قرنها پیش برای مصاحبه برای دوران تخصصی به Mayo clinic در آمریکا رفته بود " نمی کشید. قربانت گردم همه آنچه من گفتم این بود که چون " هرکسی در دیار خویش کسی ست " مراعات این احترم را بنمائیم و مثلا کلمات و گفته های ترکی - اگر ترکی میدانستم - را درست بیان نمائیم. همین. همینقدر که میفرمودید زبان فارسی زبان اول شما نیست احترام متقابل حفظ و اصول تفهیم و تفاهم مراعات میشد,ولی به قول زنده یاد شهریار, در پیامی به ابوالحسن صبا, " ما خراباتیان کرم داریم " و میبخشیم.

من منظور خود از شرکت در این گفتگو را در کامنت قبلی بیان کردم که " All Extremists should be Shot " که البته شامل خود گوینده نیز میشود. یعنی اگر

مکانیسمی وجود داشت که هیتلر را قبل از ارتکاب به جنایت ها در تیمارستان و یا زندان نگاه میداشتند جان ۴۰ - ۳۰ میلیون نفر به هدر نمیرفت و دنیا چهار سال را در مصیبت نمیگذراند و یا خمینی و ده ها و صد ها نفر دیگر. فرض محال محال نیست, اگر کسی فرمایشات جناب کرمی را به مرحله اجرا در آورد, زبان انگلیسی در تمام ایران جانشین زبان های موجود خواهد شد و سر این چشمه را همین جا باید گرفت و " میمون زشت تر " از یک تحصیل کرده Mayo Clinic, کمکی نمیکند. بهر حال اگر علاقه ای وجود داشت گفتگو را در باره اصول تفهیم و تفاهم ادامه خواهم داد. باقی بقایت.