Skip to main content

به نقل از آراز نیوز بنا به

به نقل از آراز نیوز بنا به
Anonymous

به نقل از آراز نیوز بنا به نوشتار منتشر شده در روزنامه یئنی شفق که در سایت این روزنامه نیز گنجانده شده است پیمان عارف که پس از شکایت پناهندگان سیاسی ساکن در تورکیه مبنی بر همکاری عارف با نهادهای امنیتی ایران و ارسال اخبار مربوط به این پناهندگان و تحت فشار قرار دادن آنها از تورکیه اخراج شد به لبنان رفت و در شهر بیروت مورد استقبال برخی از هواداران گروه حزب الله لبنان که تحت حمایت ایران می باشد قرار گرفت. نکاتی که این نوشتار بدانها اشاره کرده است زندگی لوکس پیمان عارف به عنوان پناهنده می باشد در حالی که سایر پناهندگان در شرایط سخت و طاقت فرسایی در تورکیه زندگی می کنند، تحت تعقیب قرار گرفتن وی از سوی پلیس مبارزه با ترور تورکیه پس از آنکه وی بارها پناهندگان سیاسی به خصوص پناهندگان اصلاح طلب و هوادار جنبش سبز را به نهادهای امنیتی ایران گزارش نموده بود و چگونگی ورود وی به لبنان می باشد.


روزنامه یئنی شفق در خصوص چگونگی ورود عارف به لبنان چنین نوشته است:
“پس از ابلاغ حکم اخراج از کشور به وی، ایشان بنا به خواست خود از فرودگاه آتاتورک استانبول به لبنان فرستاده شد. هنگام ورود وی به فرودگاه بین المللی رفیق حریری بیروت از سوی گروهی از هواداران گروه حزب الله مورد استقبال قرار گرفت و هم اکنون تحت حمایت این گروه می باشد. پیمان عارف پس از پایان تحصیلات خود در امتحان وزارت امورخارجه ایران شرکت کرده اما پذیرفته نشده بود. پس از این عدم قبولی یکی از نیروهای امنیتی ایران به وی پیشنهاد همکاری داوطلبانه در تورکیه یا هر کشور دیگر را داده بود.”
لازم به ذکر است که اقدامات این فرد بارها از سوی نیروهای مختلف دموکراسی خواه در ایران مورد انتقاد قرار گرفته بود. خانم فاطمه حقیقت جو نماینده سابق پیشین مجلس شورای اسلامی ایران و از نیروهای منتسب به جنبش سبز در تاریخ ۸۲/۰۴/۱۳ در نمابری که به خبرگزاری فارس ارسال نموده بود اظهارات پیمان عارف در مصاحبه با خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تکذیب و این اظهارات را سناریوی از پیش طراحی شده استراتژیستهای سرکوب و خشونت که برای سرپوش گذاشتن بر جنایات خوابگاه طرشت طراحی و اجرا می‌گردد بیان کرده بود. (متن جوابیه خانم حقیقت جو در خصوص سناریوی سپاه توسط عارف: حقیقت جو اظهارات پیمان عارف را تکذیب کرد).
از دیگر سو آقای ادیب برومند در نامه ای که در تاریخ ۱۳/۶/۹۲ خطاب به حزب پان ایرانیست نوشته بود اظهارات پیمان عارف که خود را منسب به جبهه ملی می دانست را به تندی تکذیب کرده بود. پس از کشف فعالیتهای پیمان عارف از سوی پلیس تورکیه و اخراج وی به لبنان بسیاری از فعالین حقوق بشر و پناهندگان سیاسی که در تورکیه زندگی می کنند ناامنی های روانی که پیمان عارف در مدت اقامت در تورکیه برای آنها ایجاد کرده بود را افشا کردند و سایت آمدنیوز تصویر حکم شلاق وی را در فضای مجازی منتشر نمود که در آن علت شلاق وی که برخی از خبرگزاریها به عنوان توهین به رئیس جمهور بیان کرده بودند را کشف ماده مخدره حشیش و استعمال آن از سوی وی بیان می کرد.